carolain

Alla inlägg under juni 2011

Av Caroline Strindlund - 7 juni 2011 21:41

Hej hopp, nu har nedräkningen börjat på riktigt! Det är nu Juni vilket betyder att jag bara har en månad kvar utav mitt au pair år, sjukt blandade känslor.. Jag vill verkligen inte åka hem, absolut inte, detta är mitt liv nu.. Men samtidigt så känns det otroligt skönt att vara färdig med au pair jobbet, trots att jag älskar familjen.. Känner bara att jag är klar med det och vill göra någonting annat nu.. Vad? Det är frågan..


Sedan jag skrev sist så har jag jobbat på som vanligt.. Var och kollade på dom gigantiska redwood träden med ett gäng tjejer för ungefär 2-3(?) veckor sedan, helt sjukt feta träd..

  Träffade även några au pairer som jag inte har träffat förr så det var jätteroligt :)


Sedan så har jag ju gjort någonting som är en aning mer exciting, JAG HAR VARIT I LAS VEGAS OCH GRAND CANYON!! Fy fan vad roligt vi hade.. Åkte med en svensk tjej som heter Tove och en tysk tjej som heter Julia, fyfan vilken värd resa.. Måste åka tillbaka nästa år när jag är 21, lääättt... Kändes som att gå runt i en film, helt grym upplevelse.

 

  Grand canyon var verkligen så otroligt mäktigt, viste att det skulle vara mäktigt men kan inte beskriva känslan att vara där.. Helt sjukt, är man i vegas måste man passa på att åka dit för det är grymt!! Kändes som att kolla på ett foto..


Kom hem till vegas för 1 vecka sen så sedan det så har jag bara jobbat som vanligt sen förra helgen så så röjde vi runt i walnut creek och inne i San francisco. Hade otroligt roligt!! Åkte hemifrån på fredag och kom hem sent på söndagkväll, man hittar ju alltid nått att göra :P haha!


Ikväll händer det iallafall någonting sjukt... U2 SKA SPELA PÅ OAKLAND COLISEUM!!! Jag är så himla glad!! Bra plats fick jag också ser det ut som, trots att jag bokade biljetten sådär 7 timmar innan konserten. haha! Dom håller fortfarande på med sin 360 tour, samma som jag såg för 2 år sedan i göteborg. Då stod jag och mammas kusin dock längst fram framför scenen, oslagbart att få en sån plats!! Coolt att ha bono på bara typ 5 meters avstånd.  Nä fy fan va jag är glad!!!

  aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!


Nu är det dags att förbereda sig för att hämta upp barnen!

Här är allt bra och jag har börjat förbereda mig lite smått för hemfärd, kommer att befinna mig i Kramfors mellan den 27:e-29:e Juli :) Snart snart.


Kram kram kram kram kram kram kram!

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards