carolain

Alla inlägg under januari 2014

Av Caroline Strindlund - 25 januari 2014 21:10

Tjääänna!

Det här är Caroline och har världens töraste helg för att vara en 22 årig student. Har skrivit hemtenta halva dagen, sov andra halvan. Kl 19:30 gick jag ut för första gången idag och då gick jag drygt 100 meter för att handla choklad och portello, ångrar nästan att jag tog mig ut på grund av den jävla blåsten!!! Men var tvungen att lägga på ett kål eftersom att stjärnorna på slottet började kl 20.. Vad fan är det som har hänt med mig? Jag har blivit en person som längtar efter såna program, likadant med debatt på torsdagar. Jag måste ta tag i pensio fasonerna för det här håller fan inte. Men kan dock inte påstå att jag inte mår gött, är det såhär det känns att bli gammal så bring it on ba. Dock förtjänar jag att ta det lugnt idag, man är fortfarande ganska mör efter skiweek men det var det mer än värt!! Känns lite konstigt och overkligt att det här var sista året vi åkte dit som studenter, snart är det vår tur att ta ansvar. Gulp!!! Kan inte tänka mig att man kan ha såna här festarveckor när man är vuxen och ansvarlig, eller kan man??

Men nu ska jag slå på fyra nyanser av brunt innan jag ska stänga igen mina blå! Puss och hej :)


 

 

Av Caroline Strindlund - 25 januari 2014 02:53

Ibland önskar jag att man kunde binda fast tunga vikter i folks fötter för att hjälpa dom komma ner till jorden till oss andra för att få dom sluta vara andra personer än vad dom egentligen är. Varför ska människor visa upp andra personligheter på Facebook och instagram än den dom visar irl, blir less och tycker det är sjukt tråkigt när fina och grymma människor visar en viss sida för att smälta in i mängden. Ni är bäst och då spelar det ingen roll hur många som trycker på like knappen så länge man inte kan stå för den man är, varför ersätta en grym person med en jäkla robot som ska vara lika tråkig som alla andra!!! För tillfället är detta något jag stör mig mycket på för att jag har sett det alldeles för mycket, hos både tjejer och killar och det känns bara tråkigt och värdelöst och jävligt bortkastat på så fina människor som egentligen skulle kunna gå hem hos alla med sin egen personlighet, all den där andra skiten som folk skapat kan vi slänga i papperskorgen för det är den som skapar ångest och oro hos allt för många, dom finns det gott om, men det finns bara en du så var rädd om det för fasen innan jag blir mer frustrerad! You can do it!!

Ps, inga tårar fälldes när det här kortet togs, det var bara en jävligt snabb dusch och en jäkla massa smink, that's it!

Av Caroline Strindlund - 17 januari 2014 19:07

Har en sån där tung dag som jag bara vill ska ta slut. Ibland tänker jag extra mycket på hur mycket jag önskar att man fick mer hjälp med skolan när jag var liten när mina problem i skolan började, det är så frustrerande när problemen sitter i fortfarande, det känns som att någon slår undan fötterna på en så fort man jobbar upp lite självförtroende i skolan. BLÄ. Men jag försökte iallafall att göra någonting åt problemet och gick upp och tränade, vilket jag vet alltid fungerar på mitt humör. Kan ju inte säga att jag blev miss sunshine efteråt men aa inte vet jag.. Antar att det är bra att göra av med lite skitenergi. Men ibland får det vara såhär, alla har skitdagar. Därför tänkte jag inte göra ett jävla skit ikväll, bara se på TV och äta mina underbara sportlunch, mysipys!! På söndag blir det andra bullar kan jag säga när vi drar iväg till Vemdalen på skiweek, då är piss humöret borta kan jag säga er, längtasssss!!

 

 

Av Caroline Strindlund - 16 januari 2014 22:54

Är det någonting jag älskar så är det att få se resultat när man har slitit som en oxe! Man märker verkligen när man har tränat bra när man har tagit det hyffsat lugnt i 3 veckor, och inte haft det bästa matintaget och ändå känner att man kan orka med ett träningspass, orkar absolut inte lika mycket som för en månad sen men blir ändå glad att man inte har tappat allt. Känner mig inte riktigt bekväm med att lägga ut såna här bilder, men det är sån jäkla skillnad om man jämför med hur jag såg ut bara för ett år sen, och för att inte prata om 3 år sedan.. Man kommer långt med lite jävlar anamma!! Och som jag skrev för några inlägg sedan så har jag inte plågat mig, känns så mycket bättre att istället ha hittat ett sätt att leva sunt på utan att gå på en massa dieter. Ska försöka göra någon form av före och efterbild i framtiden :)

 


 

Av Caroline Strindlund - 16 januari 2014 17:08

Trött som ett jävla djur men tänkte ta mig iväg på gymet och köra ett pass och hoppas på att det botar eftermiddagströttheten. Det är inte alltid roligt att gå och träna men ibland är det bara att sparka sig själv i röven för att få iväg sig, när man är där så blir man ju oftast pigg igen. Idag är det kämpigt men jag ska dit!! Klockan är inte ens 18 så kommer få många timmar i soffan vilket som, och det längtas jag till!! :)

 


Hade braaa!! :)

 

Av Caroline Strindlund - 15 januari 2014 23:01

Mobilen är heldöd pga att jag har lyckats ta sönder min laddare, andra laddaren på 6 månader tror jag. Känns underligt att vara utan, vidrigt hur beroende man är av att alltid vara anträffbar och uppdaterad på allt som händer. Är det inte nu man ska stanna upp och andas och njuta av lugnet av att inte mobilen vibrerar varje gång man släcker igen ögonen och försöker sova, koppla bort allt och sova. Nä det fungerar inte så. Istället väljer jag att skriva ett blogginlägg, som att jag inte behöver sova, är nämligen jävulskt trött..


Ikväll har jag haft en jättemysig kväll med lilla fina klassen. Vi är bara 10 pers i vår klass så perfekt när man kan få plats hela klassen såhär. Matilda hade bakat chokladmuffins och morotskaka, vilket var gööör gott!

Den här veckan avslutas vår terminen och nästa vecka börjar den sista terminen på turismprogramet. Känslorna är blandade. Jag har längtat och längtar fortfarande efter att få ta examen och komma ut och arbeta med något man brinner för. Men är samtidigt livrädd att bli arbetslös eller hamna någonstans där jag otrivs.. Det är svårt. Jag låter helt klart jobben styra där jag hamnar och är inte kräsen att bo lite var som helst medans jag jobbar upp lite erfarenhet. Men det är som sagt inte lätt. Vill man verkligen ha ett jobb inom något speciellt så gäller det verkligen att få in fötter, eftersom att många jobb skapas via kontakter. Nä det här med examen börjar bli mer och mer verklighet just nu.. Har också insett hur mycket man kommer sakna den här fina klassen och alla andra kompisar utanför plugget som jag kommit nära, för risken att jag kommer måsta flytta härifrån finns ju. Har under två år sagt att jag vill härifrån, men nu känner jag att jag har bott in mig här i Östersund. Men är så splittrad i allt just nu att jag blir tokig på mig själv, är ju också sugen på att prova nått helt nytt. Kanske vara helt crazy och flytta till Göteborg, eller Stockholm - stället jag aldrig velat bo på, kanske skulle vara kul att se om jag ändrade åsikt om huvudstaden som gör mig illamående efter ett dygn.


Nä det ska bli kul att läsa det här blogginlägget om ett år och se hur min livssituation har ändrats, för ingenting är ju omöjligt, eller jo.. Vissa saker är fan omöjligt, det där med astronaut får jag nog lägga ner. Så hej framtida jag, vad gör du nu för tiden? Är du lycklig? Har du följt dina drömmar och jobbar med event? Och vart fan bor du och gjorde du rätt val? Har du kanske skaffat kille? Hund? Gjort den där USA resan som skulle skett för längesen?


Framtiden är spännande och en riktig tankeskapare. För när framtiden äntligen är här, så finns det ju alltid en ny framtid att sträva efter.. Vad ska det vara? Blir lite full i skratt när jag tänker på mig själv och hur jag helt plötsligt kan skapa nya drömmar på två sekunder och hur dom nu för tiden inte skrämmer mig lika mycket som dom gjorde förut. Livets alla prövningar har faktiskt gett mig något gott(om man får säga så?), jag är orädd att prova saker även om jag blir väldigt nervös inför dom så genomför jag ändå dom i de flesta fall, det värsta sakerna som kan hända har jag ju som fått lite försmak på. Så med lite nya perspektiv så har fröken Strindlunds problemlista ändrats drastiskt under de senaste åren. Man har ju bara ett liv, så varför inte prova dom där sakerna du drömt om nu istälet för att ångra dom när man sitter där på hemmet när man är gammal.


Nu är det natta för nu märker jag hur jag blir djupare och djupare (tecken på trötthet, funderingarna växer) ;)


Puss och kram! /Calin

 

Av Caroline Strindlund - 13 januari 2014 23:44

Igår hände det jag har väntat på i 3 år, gissa vad???? Mina täckbyxor som varit för små i 3 år gick helt plötsligt på igen, DÄR SATT DEN!! Som jag har slitit!!

Av Caroline Strindlund - 12 januari 2014 18:29

Ligger i soffan som en död sill... Är arg på mig själv!! Har haft så dålig matlust i en månad och har inte ätit mycket alls varje dag. Märker nu när jag börjat träna igen vad fort muskler försvinner. Körde lite hemmaträning idag och orkar fan imej nada. Jävlar!!!!! Blir så arg.. Var tvungen att väga mig, har gått ner i vikt.. Detta skulle nog göra många glad men jag blir förbannad. Anledningen är att detta är ett tecken på att musklerna bryts ner. Ska jag gå ner ska det vara med hjälp av träning och bra mat. Men detta är ju fan ett skämt!!!! Antar att alla har sina perioder och hoppas att min matlust återvänder snart. För hatar att tvinga i mig maten, tar ett halvt sekel att äta. Men det är bara att kötta på tills att the real me återvänder!

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards