carolain

Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

Facebook & Instagram= who cares? Eat a snickers

Av Caroline Strindlund - 15 maj 2014 00:30

Jag vill börja det här inlägget med att fråga, när folk ska inse att alla är olika och att alla inte kommer att skriva om enbart ämnen i sociala medier som just DU vill läsa om? Kalla mig negativ i det här inlägget, men har en sån dag - det är inte fult att ha en skitdag! (borde säga åt mig själv att "eat a snickers, you turn into a diva when you're hungry")

Jag blir ärligt talat less på gnället. Folk klagar på jante, men samtidigt är dom med att göra den så mycket större genom att hela tiden klanka ner på vad andra skriver om. FINE, jag kan själv bli irriterad eller ointresserad av vad folk skriver om men då brukar jag göra någonting som både Facebook och instagram tillåter mig att göra, jag slutar följa dom - problemet borta!

Det klagas på att vissa bara lägger ut träningsbilder, bilder på sina barn, mat eller bilder på bilar (och fan ta folk som är riktigt jävla glad, motsatsen är inte heller bra, kom ihåg LAGOM) osv.. Men det är väl alla människors rätt att få dela med sig av SINA intressen? Eller har jag fel? Sist jag kollade så var det faktiskt mitt eget namn min Facebook stod i, vilket betyder här får ni läsa om saker som händer i Caroline Strindlunds liv och inte om saker jag TROR Arne Olsson 54 (hej hitte på-Arne) vill läsa, simple as that. Det är bara att inse, det är mycket bekräftelsesökande på internet på ett eller annat sätt, precis som i verkliga livet. Det är bara att göra valet själv om man ska haka upp sig eller inte. Eller är det just det jag gör nu??! Fan.

Jag har en taktik, lyssna noga. Jag har ett träningshumör som svänger så jag blir åksjuk så då brukar jag under mina perioder när jag känner mig taggad börja följa "tränings/hälso-freaks" för att få inspiration och tips. När träningssuget börjar dippa igen och jag enbart blir irriterad av alla träningsbilder och citat man har sett en miljon gånger, eller om jag blir sjuk/skadad och absolut inte vill se träning, då slutar jag följa alla dom här "träningsfreaksen" tills att Strindlund vill komma igång igen. Så nu vet ni alla vältränade människor out there, slutar jag följa er på instagram är det inte personligt, jag orkar bara inte kolla på hur duktiga ni är när jag helt enkelt bara känner för att vila, käka godis och slå på en film varje dag de kommande veckorna.

Sedan tycker jag att det är synd att det har blivit så att många som inspireras av träningsbloggar osv jämför sig själv med bodybuilders, visst många kanske vill syssla med det. Men är man som mig och tränar för att må bra och för att bara hålla sig i nogorlunda form, så blir man nog snabbt störd om man hela tiden ska sträva efter det extrema men sedan kanske vet med sig själv att man inte kan eller vill satsa på någonting sånt. Nu börjar jag att babbla iväg och tappa fokus.. Är så trött att jag knappt minns vad jag började det här inlägget med.. Hmm.. Ni får helt enkelt vara snälla när ni läser det här och tänka "shit vad trött hon måste varit när hon skrev det där" när ni ser nått helt wacko!

Godnatt hööörni och stör er inte på saker i onödan, scrolla förbi saker ni inte gillar istället fort som fasen!!! eller kanske det är dags att släppa Facebook ett tag när ni märker att problemen i din vardag mer handlar om andras problem än dina egna ;) fast ibland är det skönt att få störa sig lite med.. I know, men seriöst, klaga på att folk lägger upp det dom tycker om och tycker är kul är väl ändå "lite väl?"(och bara därför bjuder jag på en duckface)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2016 03:54

03:38. jag är vaken. Tanken har slagit mig att jag måste börja skriva av mig igen. Men det slutar bara med att jag blir arg på datorn som jag knappt kan andas på längre innan den bestämmer sig för att checka ut. Varför är jag vaken? Svar: jag är ...

Av Caroline Strindlund - 8 september 2014 10:18


Gissa vad??? Det är fortfarande varmt och skönt här borta och var inte orolig, ja jag var i San Francisco under den stora jordbävningen men sov mig halvt igenom den OCH jag behöver inte oroa mig för något vulkanutbrott eftersom att jag befinner mig p...

Av Caroline Strindlund - 6 september 2014 03:03


Aloha peeps :) Ligger i sängen på hostellet med Jack Johnson i lurarna och bara ler, känner att jag har så mycket inspiration i kroppen! Tack säger jag till mig själv som satte mig på planet och flög hit till självaste Hawaii. Var tvungen att köpa m...

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2014 23:55


Oj vad längesen jag skrev här!! Hoppas ni inte smält bort av värmen under tiden jag varit borta :) Under hela den senaste månaden har jag haft sån sjuk beslutsångest över vilka val jag vill göra. Jag är en person som tycker om att göra nya saker h...

Av Caroline Strindlund - 30 maj 2014 22:43


Jag vet att det inte blir mycket bloggande nu för tiden, sorry!! Men som jag skrev i förra inlägget så är jag totalt slut efter ett par stressiga veckor, hoppas ni förstår! De senaste dagarna har jag haft svårt för att vara positiv, allting känns bar...

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards