carolain

Alla inlägg under juli 2011

Av Caroline Strindlund - 16 juli 2011 08:44

Känner att det är mer än rätt att skriva här just nu.. Det är jobbigt nu... FAN JAG VILL INTE SÄGA HEJ DÅ TILL BARNEN :'( Dom är verkligen jätteledsna... Har kramat och pussat på mig hela veckan.. fy fan fay fan fy fan.... När jag skulle lägga dom ikväll så kom jag på att det är sista gången på LÄNGE jag får stoppa om dom och säga godnatt :( Dom kramade mig och vägrade släppa... Åååå barnaa..


Jag har iallafall befunnit mig i Tahoe nu hela veckan(njuter) vilket är sjukt underbart som vanligt. Barnen har haft camp hela veckan så har vell mest hjälpt min värdmamma här hemma, sen så är hennes tvillingsyrra här så jag har just nu 6 ungar att se efter, men det är mys :)


Det här året har gått så sjukt snabt.. Det är läskigt att se tillbaka på året och se hur mycket man har hunnit med under så kort tid(tycker man).. Om jag ska vara ärlig så känns det förjävligt att åka hem.. Fast jag har börjat inse det mer nu.. Är excited över att komma hem och träffa alla men my heart belongs in San Francisco.. Fan önskar att jag kunde komma tillbaka och plugga..


Har kommit in på turismprogrammet i Östersund vilket verkar as kul.. MEN.. Vill ju resa mer eller hitta en utbildning här i Cali.. Fan fan fan... Trode aldrig att det skulle bli såhär jobbigt att åka i början av au pair året.. Kommer att sakna precis ALLT... Och lite till...


Har haft världens underbaste år och vill bara börja grina när jag hör någon säga San Francisco eller bay area.. Vist jag kommer att komma tillbaka och hälsa på.. men OCH??? Det är inte det jag vill.. Jag vill komma och bo här igen.. :'/


Nu låter jag hemskt negativ för jag vet att jag kan få det roligt hemma också men har aldrig känt mig så hemma som jag gör här.. Men men.. Kanske sker det ett mirakel.. Har jag tur kan jag plugga 2 terminer utomlands om jag läser programmet i östersund :) hoppas hoppas!!


En sak som är säker är iallafall att jag kom till världens bästa värdfamilj och kunde inte ha fått det bättre! Jag har slitit sjukt mycket men ser nu att det har varit värt allt arbete..  Ikväll lagade min värdmamma och hennes syrra min favvo köttfärslimpa och min vm:s syrra och hennes äldsta barn hade bakat en underbar chokladtårta till mig :)


Vill tacka alla som har gjort mitt år så underbart och alla som stöttat mig och som peppade mig att åka!..


  Jag med mina värdbarn och deras kusiner :)   Jag och världens bästa värdmamma!!!


Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen som kommer bli nog jobbig ändå.. Sen ska jag köra hem till Orinda och gå på Jossans hejdå fest/välkomstfest(för den nya au pairen) sedan på söndan blir det packa och mer hej då, och sen på måndag åker jag och Jossan till San Diego sen vidare till NYC där vi kommer att flyga hem till sverige ifrån!! Super psyched!!


Med det säger jag hej då och tack än en gång! Skriver vell mer när jag beger mig ut på nya äventyr (kramfors om 2 veckor, wooooooh):)

ps: .. tips BLI AU PAIR!


Puss och kram!

Love, Caroline Strindlund

Ett år i USA : 12/7/2011

Sista arbetsdag: 15/7/2011

Lämnar staterna: 28/72011

Har varit i: Maui(hawaii), Hollywood, Miami, NYC, Lake Tahoe, Napa, Las Vegas, Grand canyon, San Diego.


This is just the start of something new..

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards