carolain

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Vill du boka in en föreläsning?

Av Caroline Strindlund - 7 maj 2014 13:42

Min paus blev aningens längre än bara över påsk men det behövdes känner jag! Det är så kul att det är några som är inne och läser min blogg ändå, tack till er <3


Det känns konstigt att tiden går så snabbt, nu är det hela fyra veckor sedan min föreläsning som jag höll på gamla tingshuset här i Östersund. Trots nerver innan så kändes det ändå så bra när jag väl stod där och skulle köra igång och efter var jag så himla glad att jag hade gjort det, även fast ämnet är tungt så kändes det ändå kul och jag kände att det här vill jag göra fler gånger!


För er som inte vet vad min föreläsning handlade om så pratade jag om mina tonår då båda mina föräldrar drabbades av sjukdomen cancer och hur det var för mig att vara med om min pappas bortgång som 17-åring och sedan vara med om att mamma också blir sjuk. Idag har det snart gått 6 år sedan min pappa gick bort och trots saknad och tunga perioder så vill jag dela med mig av den här perioden av mitt liv för att jag vet att det finns många ungdomar och andra som står inför och går igenom tunga motgångar som kan behöva inspiration för att gå vidare i livet. Min mamma har idag varit cancerfri i fem år, jag ska snart ta examen från turismprogrammet i Östersund och min storasyster har nyligen fått en liten dotter. Livet har sakta men säkert lett till ljusare tider. Därför vill jag med hjälp av min bakgrund och mina föreläsningar visa hur jag har tagit mig genom denna period av mitt liv och hur det har format mig till den jag är idag. Med uttrycket "det är inte fult" vill jag att alla människor ska veta att hur man än mår eller vilka svårigheter man än står inför så finns det inget fult med att känna eller tycka som man gör - alla är vi olika och behandlar sorg och motgångar på olika sätt.


Vill du boka in en föreläsning med mig eller har du tips på ställen du vill att jag ska komma och föreläsa hos/ställen jag kan kontakta? Tveka då inte att höra av dig till info@detarintefult.se eller lämna en kommentar här på bloggen! Jag är ny inom detta och är glad över all hjälp jag kan få.

Tips på föreläsningsämnen:

* Min historia - det här har jag varit med om

* Orka med skolan samtidigt som man bearbetar sorg/hur finns man där som kompis/närstående

* Orka med att idrotta samtidigt som man bearbetar sorg/hur stöttar man som tränare/kompis osv

* Mål och inställning


Jag önskar att kunna nå ut till både ungdomar och föräldrar/andra vuxna i hopp om att kunna inspirera andra!

 

Bild från min föreläsning på gamla tingshuset den 16/4



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2016 03:54

03:38. jag är vaken. Tanken har slagit mig att jag måste börja skriva av mig igen. Men det slutar bara med att jag blir arg på datorn som jag knappt kan andas på längre innan den bestämmer sig för att checka ut. Varför är jag vaken? Svar: jag är ...

Av Caroline Strindlund - 8 september 2014 10:18


Gissa vad??? Det är fortfarande varmt och skönt här borta och var inte orolig, ja jag var i San Francisco under den stora jordbävningen men sov mig halvt igenom den OCH jag behöver inte oroa mig för något vulkanutbrott eftersom att jag befinner mig p...

Av Caroline Strindlund - 6 september 2014 03:03


Aloha peeps :) Ligger i sängen på hostellet med Jack Johnson i lurarna och bara ler, känner att jag har så mycket inspiration i kroppen! Tack säger jag till mig själv som satte mig på planet och flög hit till självaste Hawaii. Var tvungen att köpa m...

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2014 23:55


Oj vad längesen jag skrev här!! Hoppas ni inte smält bort av värmen under tiden jag varit borta :) Under hela den senaste månaden har jag haft sån sjuk beslutsångest över vilka val jag vill göra. Jag är en person som tycker om att göra nya saker h...

Av Caroline Strindlund - 30 maj 2014 22:43


Jag vet att det inte blir mycket bloggande nu för tiden, sorry!! Men som jag skrev i förra inlägget så är jag totalt slut efter ett par stressiga veckor, hoppas ni förstår! De senaste dagarna har jag haft svårt för att vara positiv, allting känns bar...

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards