carolain

Alla inlägg under augusti 2011

Av Caroline Strindlund - 16 augusti 2011 23:58

Nu har jag varit hemma i Sverige i ungefär 3 veckor, känns sjukt overkligt men samtidigt är det väldigt skönt att vara hemma igen i sweet sweden.


Det känns minst sagt sjukt att vara hemma, SJUKT. Det känns verkligen som att jag har drömt hela året, som att allt det roliga jag har gjort aldrig har hänt.

Men egentligen så är ju inte det så konstigt för det var ju som en dröm, it suuure was!! Jag har sagt det förut och jag säger det igen FAN va glad jag är som packade väskan och stack till Lovely California.


Min sista jobbvecka tillbringade jag uppe i Tahoe med min fina värdfamilj.. As härlig vecka. Tog kvällspromenader varje kväll och en kväll tog jag en 2 timmes haik upp till toppen på berget bredvid där vi bodde, as mys och jobbigt.

Det var dock en tuff vecka eftersom att jag viste att det var dags att säga hej då snart.. suck.. Men samtidigt så kändes det skönt att vi fick ett sånt fint avslut :) Och mina fötter kommer nog att stå på amerikansk mark snart igen, eller åtminstonde om några månader hoppas jag.


Jag tillbringade min resemånad med min fina fina Borlänge vän Josefine. Vi hade det så sjukt bra.. Vi drog först till San Diego, helt fucking underbart ställe.. Där vill jag bo :) Vårt hostel(banana bungalow) låg verkligen mitt på stranden vilket var så perfekt det kunde bli! Vi tog långa kvällspromenader varje kväll efter boardwalken, gaaah jag vill tillbaka.

Vi träffade även en massa sköna människor, det älskar jag med hostel.

Sista dagen så bestämde vi oss för att hyra varsin surfbräda och fyfan va roligt de var!!! svårt men jag och josefjun stod upp ett par gånger :) Det är verkligen någonting jag vill prova igen.

  Jag och jossan lånade varsin boogey board på hostelet, de va jämarns kul!!

     Josefin :)


Efter den underbara relax veckan så satte vi oss på planet mot the big apple, New york City där vi möttes av värme.... fukt.... och en evighets vandrande för att ta oss till hostelet i Brooklyn.

Vi var jättejätte uppivarv för att åka till NYC men när vi väl kom dit så sa vi bara "jag vill hem".. Bortskämda? Ja.. skulle kanske kalla oss det, men hade det inte varit så fruktansvärt jobbigt att vara ute så hade vi uppskattat staden så himla mycket mer, men nu var det inte ens rolgit att gå ut.

Vi åkte ändå såklart in till Manhattan varje dag ändå och vandrade runt som zombies i central park en dag sedan så tog vi oss till times square varje dag med där vi köpte biljetter av en kille till en stand up show som var så sjukt lyckat, vi skrattade så vi fick ont i magen och tydligen brukar det alltid vara en känd person där och den där gången så kom John Oliver dit som är med och producerar(eller nått) The daily show.

Dom 2 sista dagarna så regnade det och det var så gott som inte nå fuktigt alls i luften, då uppskattade vi staden så mycket mer. Vi gick till Madame tussauds och kollade på massa kola vaxdockor sen även på ett Believe it or not museum som var skitcoolt.

Åker jag till USA igen så skulle jag åka till Cali eller florida DIREKT men en sak som jag vill göra är att åka tillbaka till NYC runt juletiden, verkar ju så sjukt mysigt :))

    

Träffade Jack Sparrow och Bruce Springsteen , rätt fränt.

   Högst uppe på Rockafeller center(det är tydligen bättre att åka upp dit än till empire state building eftersom att det inte är några köer och mycket billigare).

  Här va jag nära på att ge upp..


Trots en underbar tid i USA så kändes det väldigt skönt att komma hem, hade glömt hur fint det egentligen är här hemma :) Allt är så grönt och fint!!


Nu är det snart dags att packa ihop alla saker igen för nu blir det flytt till Östersund och ungefär 2 veckor. Ska börja plugga turismprogrammet där, ska nog bli jätterolgit!! Jag längtas :)


Jag saknar mina au pair kompisar och alla andra vänner over ther så sjukt mycket!! För att inte prata om värdfamiljen..:((( Ajja, man kan ju alltid komma tillbaka!!

   Här är några av mina fina vänner från vår sista kväll uppe på fina grizzly peak. resten vet vilka dom är :) <3


Now it's time to chase another dream!!

xoxo

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards