carolain

Alla inlägg under oktober 2010

Av Caroline Strindlund - 29 oktober 2010 19:29

Halloween är här och det är jag glad för :)

Imorse så gick barnen upp tidigt eller.. Dom SPRANG upp. Det var en stor dag för dom idag eftersom att det är halloween på söndag och det betyder att dom fick ha deras halloween kostymer på sig på skolan :D Det var sjuuukt roligt!! Jag hjälpte tjejerna med sminkningen dom var vampyr och häxa och pojken var ett skellet (eller nått liknande). När vi åkte till skolan så var precis varje unge utklädd, sjukt rolig morgon! Alla fröknar var även också utklädda till häxor och allt möjligt !! Det är så himla mysig stämning och jag förstår verkligen inte varför vi itne gör detta hemma i sverige?  Glad att jag är här och äntligen får uppleva en riktig halloween :)

  My hostkids :)

  PUMPKINS!!! :D


 

Av Caroline Strindlund - 29 oktober 2010 05:59

Ja jag är lycklig jag är lyyyyyyyyyyyyycklig ja jag är lycklig !!

Jag har det så himla bra. just nu så känns allting som vanligt, inga sura miner och ingen känsla av att jag vill göra en förendring med det jag gör. Allting är bara som vanligt, vilket betyder att allting är så jävla bra!!! Det känns som att dom där 2 jobbiga veckorna jag hade är helt över, njut.


Nu är det endast 6 dagar kvar tills att vi flyger från san francisco airport till Maui/Hawaii!! Kan inte fatta att det är sant, men det är det. Jag och mina nyfunna underbara vänner ska resa t illsamans till hawaii. jag har inte riktigt insett än vad jag ska iväg och göra. helt galet... Jag lever verkligen!!!


Ialllafall så har det varit gamenight hemma hos oss ikväll, baseball,  Giants - texas! Dom ska spela bäst av 7 matcher och än så länge så ser det jävligt bra ut för SF Giants som vann både igår och idag :D woooho! GO GIANTS!!

När gästerna kom hit så åkte jag hemifrån och mot gymet, skönt att lämna huset då man slutat. Stod på cross trainern i en timme medans jag kollade på matchen, as skön stämning var det, alla hade matchen på när dom tränade på alla maskiner och alla skrek och aploderade när Giants ägde!! Ooo det är så amerikanskt så amerikanskt och de gillar vi!!

Och imorgon är det en stor dag för barnen, dom ska ha sina halloweenkostymer på skolan, GISSA om dom är uppspelta. Min värdmamma gömde mina värdbarns kostymer i min garderob i 3 veckor och barnen har sökt dom som nå tok! hahah, idag tog jag fram dom och då blev det minsann jubel.

Ska nog åka in till skolan en sväng imorn och se på deras Halloween parade!!

På kvällen äre halloweenfest i berkeley :)


Goooodnaaaat underbara värld, jag älskar dig

 

Av Caroline Strindlund - 27 oktober 2010 04:55


ÅÅÅåå snälla låt lämna min hjärna. Har haft denna låt på hjärnan sedan jag hörde den på festen i lördags.. Och det är ju inte direkt okej att sjunga den runt barnen.. Jobbigt läge DUDE!!!!!!



Av Caroline Strindlund - 26 oktober 2010 21:21

Fredag: Jobba jobba jobba tills 6 pm. Vad gjorde jag sen? Minns inte

Lördag:Vaknade, åkte till gymet och körde igenom kroppen lite, sedan åkte jag raka vägen i regnet till Walnut creek och handlade halloween kostymer! Det fanns ju lite att välka på kan jag ju säga. Sedan började jag jobba kl 5 pm och då bar det iväg mot concord med 5 ungar för att bowla, ojoj, där snackar vi dull rulle. Efter det åkte vi hem och slog på en film tills att jag slutade kl8 pm. Efter det så var det festligheter som gällde så jag och Josefine åkte från Orinda till Berkeley för att möta upp Anna och Jannice sedan blev det fratparty. Hade sådär lagomt roligt men inte as kul, så jag och Josefine tog en taxi hem 2:30 på natten, det var aaas skönt att komma hem till min wonderbara säng!! Puss på den!!

Söndag: Åkte med Josefine till Berkeley igen för att hämta hennes bil och sedan åkte jag raka vägen till Maria för att invänta Frankie som kom och plockade upp oss, sen drog vi till Vaccaville outlet(underbart ställe med AS mkt affärer med AS billiga märkes kläder, gaaaaaaaah). Sedan åkte vi vidare till Frankie och slog på en film tills att ögonen blev alldeles för tunga så att vi var tvugna att åka hem för att förbereda oss för måndagen..Uhhuhuu!!!!!!

Måndag: jobb 6:45-11 am 1:50-7:45 pm (Klarade för övrigt min körkortsteori på första försöket vilket gjorde min dag alldeles speciell!!!! :)) Uppkörningen är dock inte förrän den 8:e December men men inget jag är orolig för, det går som en dans att köra ;) , kaliforniskt körkort here I cooooome !!!! )

Tisdag: Jobb 6:45-10:00 am 2:50-7:45 pm! Hade taekwondo idag som gick asbra!! Vad som händer resten av dagen återstår ännu att se :)


Jag ska börja att lägga in mer bilder jag lovar!!!

Puss ohc kram


(8 DAYS LEFT TO HAWAII!)

 

Av Caroline Strindlund - 22 oktober 2010 19:25

Hejsan hoppsan!

Gissa vad? Det regnar!!!!!! Åååååå jag njuter så fruktansvärt mycket!! det är så underbart :) Det är inte mycket det regnar men DET REGNAR!!!

Åkte till Walnut Creek imorse efter att jag släppte av barnen på skolan, skulle åka dit och göra min körkortsteori, men när jag kom dit så såg jag att det var stängt  så åkte då hem och möttes av regn på motorvägen, jag kände hur glädjen spreds i mig :)) Det är andra gången det regnar här nu sedan jag kom hit, och snart går vi in i en regnperiod och jag ser fram imot den. Dags att handla regnställ :D


Men nu ska jag iväg till gymet för har tid hos en personlig tränare, får se hur det går, är AS öm i musklerna sen taekwondon igår. Men det ska kännas :) Sen äre bodypump imorn bitti.. Ujuj, vad är det jag håller på med?? Plågar mig själv. Men jag gillar det. Hade dessutom världens monsterstretching igår på taekwondon så träningsverken är bara jobbig i vissa lägen. Älskar taekwondon, det vill jag fortsätta med for sure :)


Ha det braaaaaa / Caroline

Av Caroline Strindlund - 22 oktober 2010 04:36

Jag har bestämt mig, jag ska ta tjuren i hornen och stanna i den familjen jag är i. Jag känner mig hemma här, det känns verkligen som att jag är en i familjen nu vilket är viktigt för mig. Även fast barnen har varit/är ett stort problem så har dom sina glada stunder med och det känns jättebra när jag har min värdmamma och värdpappas stöd i det hela. Hon vill att jag ska prata med henne så fort det blir jobbigt och hon ska hjälpa mig så mycket det bara går vilket jag uppskattar.


Det skulle vara jättejobbigt att lämna Orinda/the bay area bara för att jag känner att jag verkligen bor här. Folk känner igen mig när jag går in i affären så att man stannar och pratar lite, sedan känns det även så skönt att ha barnens kompisars föräldrar. Det känns bara skönt när folk vet vem jag är och verkligen lyfter upp stämningen. Sedan är det så skönt nu när jag kan vägen i princip överallt när jag kör bil, det är bara underbart. Skulle vara otroligt jobbigt att åka till ett nytt ställe och börja om från början igen. Jag har trots allt bra värdföräldrar och även om jag kan få det bättre någon annanstans så kan jag även få det sämre och jag vill inte riskera det. Jag ska bita ihop och helt enkelt se det som ett jobb varje dag, och det är en sak man ofta glömmer bort när man bor tillsamans med barnen.

Det som känns så skönt med att vara den jag är är att jag sällan bryr mig om vad andra säger utan struntar i det och det gäller även med barnen. Man ska inte bry sig om vad dom säger när dom är upprörda för det är bara deras sätt att visa hur arga dom är(ÄVEN FAST ATT DET SUGER OCH DET GÖR MIG GALEN NÄR SMÅBARN ÄR KAXIGA)..  Jag kan inte låta 6 åringar kontrollera mig, det går ju bara inte. Jag ska klara detta och bli den starkaste personen i värden på ett år :) Trots alla problem så lever jag livet här och trivs som fisken i vattnet. Jag bor på ett underbart ställe, jag kan inte förklara hur fint det är här det går bara att upplevas :)


Puss och kram från en carro som ska skynda sig till tv:n och se vampire diaries :))) AAAAAAAAAAAAAAAAAA SKYNDARAAAAAA!!!

Av Caroline Strindlund - 20 oktober 2010 21:15

Det gick vell sådär igår.. Det var iallafall skönt att prata med min värdmamma om problemen som jag har med flickorna, vi kom på lite saker som vi skulle prova med osv.. Jag hoppas verkligen att det kommer att bli bättre. Men det är huvudsaken att jag mår bra. Om detta inte löser sig så måste jag försöka hitta en ny familj för jag vill inte vara här och stressa ihjäl mig.. Jag vill inte åka hem!!! Men skulle det vara den enda lösningen till att må bra så får det vell bli så, då kan jag bara åka tillbaka sedan när jag vill och resa eller göra whatever.. Men som sagt jag vill INTE det så jag hoppas verkligen att det blir bättre här hemma nu :)


Nu tar vi Hawaii först om två veckor så får vi se vad som händer sedan!



Kramkram

Av Caroline Strindlund - 19 oktober 2010 23:13

Har en sjukt jobbig dag.. Det är inte den första jobbiga dagen jag har här och det är inte hemlängtan, det är bara det att jag inte trivs bra i min värdfamilj vilket känns skit.. Min värdmamma och värdpappa är jättesnälla, men jag har det verkligen skitjobbigt med barnen vilket är hur jobbigt som hellst sen jobbar jag rätt mycket på det :/ Det är ju ändå barnen man spenderar all tid med. Just nu så vill jag bara åka härifrån, från denna familj till en annan där jag kan må bättre för grejen är den att jag absolut inte vill avsluta mitt år här borta. Men det är klart, det är inte meningen att man ska vara här och må dåligt heller. Det är eett mycket svårt val men ikväll ska jag sätta mig ner och prata med min värdmamma.. Jag är så sjukt nervös, vad säger man?? Det är svårt.. Skriver mer efter att jag har pratat med henne ikväll.. Wish me luck... / C

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards