carolain

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Caroline Strindlund - 15 oktober 2010 04:12

Nu känner jag mig sådär överdrivet stolt över mig själv igen, nu skriver jag här igen!! Det börjar likna någonting, kommer nog att bli en riktig bloggerska en vacker dag ;) Ellää??


Klockan är nu 7:11 på kvällen och jag ligger i sängen redan. Anledningen till det är 1: Min bil är på repair 2. Jag har bajsont i huvet 3. Stressad kropp 4. ond rygg (otippat..) 5. JAG ÄR SINNESSJUKT TRÖTT!!!

Sedan så ligger jag även och väntar på att vampire diaries ska börja :) DET ÄR JU TORSDAG!!! Det jobbiga är att jag är fruktansvärt hungrig för har inte käkat middag. Ska snart bege mig upp ur min överdrivet sköna säng och gå till köket och hämta kycklingsallad som min värdmamma har gjort till mig :)


Kan inte fatta värmen som är här.. DET ÄR JU OKTOBER!!! Helt galet, men dock ingenting jag klagar på :) Bara ibland när jag missbömer vädret och går ut i alldeles för varma kläder.. Inte ens skuggan är sval.. inte ens när det blåser så svalkar det så JA alla där hemma i sverige, ibland så får man klaga även när det är varmt.. (Men skulle dock inte byta mot kramfors snöstorm ;) )


Nu är det bara 2 veckor kvar sen är det plötsligt november och då har jag varit här i 4 månader.. Sa jag inte att jag nyss hade varit här i tre månader?? Helt sjukt vad snabt det går egentligen.. Fast den senaste veckan har gått sjukt sakta pga för mkt funderingar osv.. Men men..


Har funderat över en grej.. Hur mycket kommer jag att förändras efter detta år?? Kommer jag att förändras över huvudtaget?? Det känns som att jag kommer växa så sjukt mkt och få ett minst sagt BRA tålamod. Umgås man ett helt år med 2 sexåringar och en 8 åring så måste man ju inte mer än få bra tålamod.. Det är ju lite mer annat att ta hand om barn varje dag hemma och att bo med dom än att bara ta hand om dom tex i skolan och på träningar osv.. Dom blir ju van en och man blir på ett sätt en i familjen så att barnen blir ju automatiskt hårdare mot en.. Au pair livet är inte lätt helt enkelt. Hellst inte när man har tvillingtjejer.. Det är en riktig utmaning.. Men jag ångrar inte en sekund över att jag åkte!! Ingen borde tveka att åka, man får ut så sjukt mycket av att vara här :) It's wonderfull!!! As fint där jag bor.. ALLT är verkligen fint, inte bara stan utan verkligen ALLT :)

Jag förstod inte när jag var hemma hur fruktansvärt fint san francisco verkligen var.. Nu vill jag inte åka någon annanstans :) Hemma ville jag bara åka till LA, New york eller Miami. Men nu är bara SAN FRANCISO I MITT HJÄRTA :) Älskar NYC med, men det var inte lika fint utanför där som det är här.  Nothing comes close to the golden coast   

 

Kramar från Orinda :)


 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards