carolain

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Caroline Strindlund - 11 oktober 2010 20:37

Då var det dags att öppna körkortsboken igen, trodde aldrig att detta skulle hända ännu en gång men man ska aldrig säga aldrig!

Jag måste ta körkort här i californien också för att försäkringen på bilen ska gälla. så snart sitter jag (förhoppningsvis) här med ett californiskt körkort i handen :) Har så gott som inte öppnat boken än, har bara läst första sidan vilket inte ens har någonting med körning att göra nästan, första sidan består av en bild på Arnold Schwarzenegger sen står det litegranna om han och beteende i trafiken osv osv osv.. Ett väldigt klokt "governor message".. Hehehe!!!

Ska nog åka till walnut creek på onsdag och skriva upp, här är det drop in på att skriva teoriprovet. Helt körnstigt. Sen får jag vell ta uppkörningen i framtiden någon gång.


Har även räknat ut att imorgon är det min tremånadersdag i USA. Helt sjukt vad tiden bara går på, om två veckor är det Hawaii som gäller med vännerna och när jag kommer hem därifrån DÅ är det fyra månader :s Sen kommer det bara att gå fortare för då har jag bara ännu mer att se fram imot som tex thanksgiving som ska spenderas i Tahoe, och sedan så går det mot jul och nyår vilket kommer att va en sjukt rolig upplevelse här :) Hoppas jag! Och sen i januari har jag bara hälften kvar.. Jag vill på ett sätt att året ska gå snabbt så att själva au pair året tar slut så att man kan göra någonting annat, MEN jag vill inte lämna underbara UNDERBARA Bay area... My heart is in San Francisco!!  Men som tur är så är detta inte min sista gång här, kommer att bli så roligt när man kommer tillbaka i framtiden på semester eller whatever, nu kan jag ju i princip staden utantill. askul. Nä detta är underbart. Vill resa heeela livet och se allt som finns att erbjuda där ute :)


Om fem månader så kommer Mamma, Therese, Mattias och Erika!! LÄNGTAS!!!!!! Åååå vad roligt det ska bli och vad KONSTIGT  det ska kännas att ha dom här helt plötsligt. Kändes ju nog konstigt den där kvällen när syrran plötsligt stod här i mitt rum. Vafan hände liksom? Men vi hade aaaaskul!!!


Till sommarn är jag hemma igen så då får vi se vad jag bestämmer mig att göra härnäst :) Kanske polis? hmm.. Eller läsa turism? vi får vell la se :)


Kram och hej då underbara värld!

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards