carolain

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Caroline Strindlund - 18 oktober 2010 06:13

The weekend is now OVER!

Har haft en underbar helg, den bästa på mycket länge, tack för det :) I fredags så jobbade jag till ca 9:15 på kvällen så efter det så kände jag att jag förtjänade någonting alldeles extra så jag satte mig i bilen och körde till safeway(mataffären) och handlade choklad, sprite och sedan så hyrde jag även en film, men tyvär så tog jag en alldeles för sorglig en, men den var som tur var väldigt bra. Hyrde my sisters keeper. Den var jättefin verkligen.


Men men, på lördagmorgonen så klev jag upp 9:30 och åt frulle och sedan drog jag iväg till gymet för ett bodypump pass med Anna som också bor här i Orinda. Det gick lite tungt eftersom att jag redan hade sjukt ont i musklerna sedan taekwondo passet torsdagen innan. Men men, jag klarade det och åkte sedan hem, väntade på att städarna skulle bli klar med mitt badrum så att jag kunde ta en dusch och sedan sticka vidare till Anna i Berkeley för att hälsa på hennes värdfamiljs nya au pair som är Annas bästa vän hemifrån sverige :) Jättekul var det att träffa henne. Jag fick även äran att följa med Anna och Marias värdfamiljer till Napa till annas värdpappas föräldrars vingård. WOW vilket ställe, vindruvor så långt ögat kunde nå och ett underbart hem.. Det var helt sjukt att tänka på att någon faktiskt bor där. När vi kom dit så badade vi iallafall i jacuzzin och tog ett dopp i poolen och sedan klev vi upp och drog på oss kläderna och utforskade området lite. Vi vandrade ner till en damm som var där på gården och där låg det en liten aluminiumbåt, och då kom min vän anna på den brillianta idén att vi skulle hoppa i, så mina vänner hoppade i och till slut så satt jag också i den där båten efter många om och men.. hahah! Det var så sjukt roligt att titta på anna när hon rodde, hon kämpade och kämpade men fick som aldrig in det rätta knycket ;) hahaha!! Dagen fortsatte iaf hur bra som hellst. Och när vi kom hem så kom vi även på att vi skulle på fest så vi svidade om, drog på I-house(international house) och träffade Marcus och Frankie. Vi satt och pratade litegrann och sedan gick vi till andra sidan vägen till frat partyt. Hade en as rolig kväll. Sov även mycket bekvämt i en sacko säck :D hahah!! Anna väckte mig 8:30 så då for vi hem och jag la mig och sov ännju mer med Annas katt medans Anna och Helene drog till kyrkan med Andi.

 

Helén, den nye au pairen, Maria (föredetta au pairen i min värdfamilj) och jag i hot tuben i Napa :)

  Mina tjejoooor :)


Dagen har vart underbar. Det blev frulle på starbucks med Maria och kvällslatte med Maria på Starbucks. Kommer sakna starbucks så sjukt mycket när jag åker hem.. UNDER-BART!!!  

Pumpa-latte, MUMS. Passar utmärkt såhär i Halloween tider :) I love you starbucks <3


Och JA jag börjar redan att känna mig stressad över detta år för det går så sjukt snabt... Ibland vill man bromsa, eller på helgerna vill man bromsa medans arbetsdagarna gärna får skynda på. Jag älskar min fritid här, jag njuter varje sekund :)


Goooodnatt på er !

 


Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards