carolain

Alla inlägg under maj 2011

Av Caroline Strindlund - 12 maj 2011 06:21

Hej mitt namn är Caroline och jag blev nyss påmind om varför jag inte tycker om att blogga, bloggplatsen.se är fan imej segare än vad jag är.. Men men, vet inte om det går att flytta bloggen någon annanstans och få med sig alla inlägg.. hmm.. jajja.


Allt är iallafall som vanligt BRA och jag mår också BRA.


Förra helgen så jobbade jag ifrån fredag till lördagskväll, var ensam hemma med barnen eftersom att mina värdföräldrar drog till stinson beach och halfmoon bay för att fira mors dag med min värdpappas föräldrar.


I fredags så hade jag ensam kväll med min värdpojke vilket var görmysigt, han fick välja vart han ville äta och valde att gå och äta en varmkorv i en kiosk, hahahah!!! Men det var han som valde.. sen drog vi hem och såg på film sen hämtade vi twinsen som var på födelsedagskalas.

Upp tidigt på lördagmorgon för att åka till barnens skola för pojken skulle tävla i en friidrottstävling mot andra skolor. Hade vart kul om det faktiskt var varmt ute så man slapp frysa röven av sig..

Senare var det dags för pojken att dra på födelsedagskalas så efter jag dropat av han så åkte jag och flickorna och såg på bio och åt på subway(också deras val fast att dom fick välja vad som hellst..???)

Kvällen movienight, sedan kom mina hostparents hem runt 8:30=party.


Jag sminkade mig SNABT sedan tog jag barten(tåget) in till san francisco där jag stoppade en taxi som tog mig till ett hostel där jag träffade mina vänner. Sofie fyllde 21, stort fan!!

Vi satt på hostelet ett tag på förkrök sen ut på olika barer! awesome!!!

     

Hade en sjukt rolig helg!! Och nu är jag inne på en vecka som går lika snabt som dom andra. hualigen.


Kom nyss hem ifrån tvillingarnas födelsedagsmiddag, dom fyllde 7 år idag :) gud så glada dom var hela dagen!!

Imorn har jag även vart här i 10 månader.. Gosh, it's forever!!!


Godnatt och godmorgon sverige :D

 

Av Caroline Strindlund - 1 maj 2011 05:34

Wonderful life !

Nu är jag tillbaka i lake Tahoe igen efter ett uppehåll i ca 1.5 månad.. Känns otroligt skönt att vara tillbakao och få uppleva den fina våren här uppe. Är lite små sur över att jag inte har varit här på så länge men det har varit allt ifrån miami resor till att få tid till att umgås med vänner.. Men nu är jag här men tyvär så är det nämligen så att det är min SISTA skidhelg innan jag åker hem till sverige igen.. Känns förjävligt...


Hade en toppendag med min värdmamma+värdbarn i backen idag.. Ojojoj... Snön var så fruktasvärt skön och vi tog en haik uppe på toppen som var döjobbig, kändes som att pjäxerna och skidorna vägde 50 kg styck.. Men vi klarade oss upp och tog oss till andra sidan berget. Vi var tvugna att haika eftersom att de flesta liftarna var stängda.


När vi var där på andra sidan berget så åkte vi i världens lösaste och underbaraste snö... Går inte ens att beskriva hur skönt det kändes, kändes som att jag blev 8 år igen och villa åka överallt..

En av tjejerna blev tvärless så min värdmamma fick åka ner med henne medans jag fortsatte åka med pojken och tjej nr2. Vi hade döskojj!!

När vi åkte ner så satt min värdmamma + tjej och väntade på oss på den stora uteplatsen utanför resturangen/liftstugan.. Där hade dom live band som spelade och som vanligt så hade dom den stora brasan tänd, så underbart. Vi satt i dom sköna stolarna runt brasan och bara mös på..

Jag gick senare ner för att låsa in mina skidor i vårt skidskåp och då kom en av tvillingarna in och sa "Caroline, mamma vill att du ska komma till skidshopen".


Jag gick upp och där står min värdmamma med en tjocktröja i handen, den jag har sagt att jag vill ha att åka skidor i(min värdpojke har likadan). Då provar jag den även fast det var XL för det var den enda som fanns kvar. Och den var ju så sjukt mysig när den var stor.. Min värdmamma säger: tycker du om den? jag: jaaaa, den är så mysig.

Då sliter hon bort prislappen och går fram till kassan och säger: vi ska köpa den där jackan/tröjan...

Då sa hon att hon ville köpa den till mig som en present.. Såå jävla snällt utav henne :) Hon är ju toppen!!!


Jag älskar min värdfamilj!! Inte bara för att dom ger mig så mkt men för att dom är så äkta och så braaa.


Efter det så åkte vi till contrycluben och tränade och badade :) efter det så gick vi ut och åt middag på en mysig resturang :)


Det var så kul.. Mina värdföräldrar sa såhär

Det här är vårt favoritställe! Här är vi jätteofta..

jag: Men.. Hur kommer det sig att ni har varit här så ofta när varken jag eller barnen har varit där?

Mina underbara värdföräldrar svarar: Men Caroline... Vart tror du vi åker på kvällarna när vi är i Tahoe och vi säger åt dig att jobba?

Jag: Jaha... så det är det ni sysslar med...Jamen, det är ju bra att ni har roligt.


hahahhah, höll på att avlida av skratt.. Älskar att kunna driva med varandra!!


Men men, nu äre sova time för imorgon väntas en tidig tidig skidmorgon!!! Sista dan!!! Benen ska bränna av smärta när jag är klar!!


Hej då alla goa och glada!!

Godnatt!

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards