carolain

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Caroline Strindlund - 7 oktober 2010 06:59

Sängen tom och allt är tillbaka som vanligt igen efter en vecka med syster :)

Har verkligen haft en underbar vecka, hade först panik över hur i hela friden jag skulle kunna klara av att visa Therese San Francisco och området där jag bor på en vecka, men skam den som ger sig! Vi har hunnit med hur mycket som hellst :) Är så glad att veckan blev så bra!!! Den blev perfekt.


Syrran anlände runt 5:30 pm (17:30) så då jobbade jag ett tag också var Maria jättegullig att åka och hämta henne. Så jag och min värdfamilj + barnens farmor och farfar åkte till en kinaresturang i Berkeley(vilket för övrigt var AS gott...) och inväntade henne :)))) Gissa om jag satt där med smilet upp till örona? Kände mig som ett barn på julafton. Kändes nästan lite overkligt att se henne fast att det enbart har gått ungefär tre månader nu. Hon var så trött så vi tog med oss all mat hem som blev över, vilket var mat till en hel armé!!! Påvägen hem stannade vi till vid grizzly peak vilket är ett underbart ställe... Himlen på jorden!!

 

Dagen efter så blev det San Francisco vilket var underbart, vi gick runt i fishermans wharf och sedan gick vi hela vägen upp till lombard street och till kina town och sedan tillbaka till union square där vi startade när vi kom med barten.  Det var minst sagt en heldag, det kanske ser lite ut när man skriver det såhär men det är en lååång prommenad!! Eller föresten, vi tog cykeltaxi från ferrybuilding till fishermans wharf ;) hahah!! Det var ju en upplevelse bara i sig ;)

Dagen efter så gick vi runt lite i affärer och så inne i frisco sedan så beslöt vi oss för att åka en sightseeing buss runt, och dom biljetterna skulle räcka i tre dagar. perfekt. Vi for överallt man kan tänkta sig och över golden gate bron osv. MÄKTIGT!!! Jag kan inte säga nog mycket hur fruktansvärt mycket jag älskar San francisco och the bay area... Sååå fint... Jag rekomenderar alla som ska till USA att åka hit för det är så otroligt underbart. Trevliga människor, mysig stad och asfin natur.. Ojoj jag trivs verkligen på detta ställe!!


Jag tänker iallafall inte sitta och skriva ner allting osm jag och syrran har gjort denna vecka för då kommer detta unlägget att bli hur långt som hellst förmodligen. Men ska iallafall säga att den sista kvällen(igår) så åkte vi in till frisco igen och tog en promme på 40 minuter till Ghirardelli, väääääärldens absolut godaste choklad och dom som säger annat kan ju inte ha mkt till smaklökar... Det var lite kallt ute så att jag köpte varm choklad med pumpa smak(älskar pumpa, lät äckligt när jag först kom hit men det smakar typ pepparkakor, svingott!!!! ) sedan köpte jag även en kaka :) Therese sket i att det var lite kallt och köpte glass, den godaste glassen hon någonsin har ätit sa hon vilket enligt mig måste vara ett mkt bra betyg ;) heheh!!


Men imorse så åkte hon och det är ju alltid lika tråkigt att säga hej då... Hellst jag som är så dålig på att säga hej då :s  Men hon kommer ju tillbaka igen om fem månader när jag fyller 20 år och då har hon mamma, mattias och erika med sig :) Guuud vad roligt det ska bli!!! Längtas!!!


Men nu är det dags och sova för att au pair livet startar tidigt på dagarna! 6:45.. älskar det inte så värst mkt...

(på tisdag har jag föresten 3 månader i USA, guuulp...)

Goodnatt och sov gott :) Ps: jag ska försöka uppdatera oftare, detta är inte bra..


   

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards