carolain

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Keep your chin up

Av Caroline Strindlund - 22 oktober 2010 04:36

Jag har bestämt mig, jag ska ta tjuren i hornen och stanna i den familjen jag är i. Jag känner mig hemma här, det känns verkligen som att jag är en i familjen nu vilket är viktigt för mig. Även fast barnen har varit/är ett stort problem så har dom sina glada stunder med och det känns jättebra när jag har min värdmamma och värdpappas stöd i det hela. Hon vill att jag ska prata med henne så fort det blir jobbigt och hon ska hjälpa mig så mycket det bara går vilket jag uppskattar.


Det skulle vara jättejobbigt att lämna Orinda/the bay area bara för att jag känner att jag verkligen bor här. Folk känner igen mig när jag går in i affären så att man stannar och pratar lite, sedan känns det även så skönt att ha barnens kompisars föräldrar. Det känns bara skönt när folk vet vem jag är och verkligen lyfter upp stämningen. Sedan är det så skönt nu när jag kan vägen i princip överallt när jag kör bil, det är bara underbart. Skulle vara otroligt jobbigt att åka till ett nytt ställe och börja om från början igen. Jag har trots allt bra värdföräldrar och även om jag kan få det bättre någon annanstans så kan jag även få det sämre och jag vill inte riskera det. Jag ska bita ihop och helt enkelt se det som ett jobb varje dag, och det är en sak man ofta glömmer bort när man bor tillsamans med barnen.

Det som känns så skönt med att vara den jag är är att jag sällan bryr mig om vad andra säger utan struntar i det och det gäller även med barnen. Man ska inte bry sig om vad dom säger när dom är upprörda för det är bara deras sätt att visa hur arga dom är(ÄVEN FAST ATT DET SUGER OCH DET GÖR MIG GALEN NÄR SMÅBARN ÄR KAXIGA)..  Jag kan inte låta 6 åringar kontrollera mig, det går ju bara inte. Jag ska klara detta och bli den starkaste personen i värden på ett år :) Trots alla problem så lever jag livet här och trivs som fisken i vattnet. Jag bor på ett underbart ställe, jag kan inte förklara hur fint det är här det går bara att upplevas :)


Puss och kram från en carro som ska skynda sig till tv:n och se vampire diaries :))) AAAAAAAAAAAAAAAAAA SKYNDARAAAAAA!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2016 03:54

03:38. jag är vaken. Tanken har slagit mig att jag måste börja skriva av mig igen. Men det slutar bara med att jag blir arg på datorn som jag knappt kan andas på längre innan den bestämmer sig för att checka ut. Varför är jag vaken? Svar: jag är ...

Av Caroline Strindlund - 8 september 2014 10:18


Gissa vad??? Det är fortfarande varmt och skönt här borta och var inte orolig, ja jag var i San Francisco under den stora jordbävningen men sov mig halvt igenom den OCH jag behöver inte oroa mig för något vulkanutbrott eftersom att jag befinner mig p...

Av Caroline Strindlund - 6 september 2014 03:03


Aloha peeps :) Ligger i sängen på hostellet med Jack Johnson i lurarna och bara ler, känner att jag har så mycket inspiration i kroppen! Tack säger jag till mig själv som satte mig på planet och flög hit till självaste Hawaii. Var tvungen att köpa m...

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2014 23:55


Oj vad längesen jag skrev här!! Hoppas ni inte smält bort av värmen under tiden jag varit borta :) Under hela den senaste månaden har jag haft sån sjuk beslutsångest över vilka val jag vill göra. Jag är en person som tycker om att göra nya saker h...

Av Caroline Strindlund - 30 maj 2014 22:43


Jag vet att det inte blir mycket bloggande nu för tiden, sorry!! Men som jag skrev i förra inlägget så är jag totalt slut efter ett par stressiga veckor, hoppas ni förstår! De senaste dagarna har jag haft svårt för att vara positiv, allting känns bar...

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards