carolain

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Caroline Strindlund - 28 november 2010 20:12

Hejsan hoppsan!

Nu ligger jag i sängen och klockan är 11 på morgonen, var vaken alldeles för länge igår kväll/natt pga att jag låg vaken och beställde julklappar till barnen :) Det blev en pippi bok, en lotta på bråkmakargatan, bröderna lejonhjärta, emil i lönnerberga och en barnen i bullerbyn :) Hoppas dom blir glada. Dom har redan några pippi böcker och pettson och dom älskar dom så tänkte ge dom lite fler :)


Nu ska jag strax kliva upp och sedan ska jag, josefine(första au pairen i min värdfamilj som jag berättade om) och hennes syster åka till nöjesfältet Six flags i Vallejo. Ska bli roligt, hade kul förra gången så det blir nog bra. Känner mig döds less på att köra bil bara efter denna vecka, gör fan inget annat än att köra bil. Sjukt! Ajja, ska bli en rolig dag :)


Kramkram !! :)

Av Caroline Strindlund - 28 november 2010 09:08

ALOHA!! Just nu ligger jag i sängen och kramar hugo min tappre lille björn, vi ska snart sova. Låg just och tänkte på att det är lite komiskt att han faktiskt är här med mig, är glad för att syrran tog med sig han när hon skulle hälsa på mig för 2 månader sedan :D I AM COMPLETE!


Ja, det är två månadeer sedan syrran hälsade på, känns så sjukt! När hon åkte hem så sa vi "ses om fem månader när ni kommer och hälsar på nästa gång", och ja, nu har 2 av dom försvunnit och nästa vecka så har jag varit här i 5 månader, vart tar tiden vägen????? Vet att 5 månader låter lite där hemma, och att det låter som en evighet att jag har 7 månader kvar, men WHAT??? Tiden går så jävla snabbt här så att det går itne att beskriva enns .. jävlar har snart gjort hälften, nästan så att man blir lite stålt över sig själv ibland! sen kommer jag hem som en stor stark 20 ÅRING(????) som är vuxen nog att gå på systemet, katshiiiiiing!!!!



Men men , vad händer i mitt liv just nu? JO, jag har nyss kommit tillbaka "hem" till Orinda efter en underbar vecka i Lake tahoe med min fina värdfamilj.

Min värdfamilj har ett jättefint hus där uppe, trivdes hur bra som hellst.

I måndags så tog jag min bil upp till tahoe, följde efter min värdmammas bil. Först åkte vi till walnut creek för att hämta upp kalkonen vi skulle käka på thanksgiving(it was huge). Efter det så packade vi in oss i bilarna igen och började våran färd upp till tahoe. Bilresan gick bra förutom att jag var så sjukt trött eftersom att jag hade jobbat hela dagen med.. Men det var inte det värsta, när vi kom ca 1 timme ifrån tahoe så kom snön, det var kaos. Lastbilar stod efter vägen för att hä på snökedjorna + alla andra bilar som behövde så vi fick lov att köra i snigelfart, helt crazy. Sedan när trfiken väl lättade så kunde vi inte åka så mycket fortare eftersom att vägen var hal och vi såg inte så mkt. MEN till slut kom vi äntligen fram till huset efter 5 timmars bilresa, tar egentligen 3 timmar att åka dit.

Det var galet mycket snö, jag var den som stod för skottningen eftersom att min värdpappa inte var där och min värdmamma jobbade och mormorn ville inte gå ut pga att hon tyckte att det var för kallt, snön gick upp till bröstkorgen på mig, AS MYSIGT!! Det var verkligen som i film, om ni har sett men in trees eller nån liknade serie eller film så är det ungenfär som hur det ser ut där :)

På dagarna så underhöll jag och barnen oss med massor med pulka, snökojje byggning och annat bus :)

Såhär såg det ut då vi kom dit, FINT

 

Min thanksgiving var helt underbar, vilken julkänsla jag har.. Så sjukt mysigt det är med alla amerikanska traditioner, det är verkligen som att vara barn igen.

På morgonen vaknade jag runt 9 och klev upp och hjälpte till lite i köket sedan så gick jag ut med barnen för lite pulka åkning sedan in igen för lunch sedan tog jag och min värdpappa med oss barnen till en pulka backe jag hade tatt dom till dagen innan, vi hade as kul. Vi åkte sedan hem till en underbar middag och en minst sagt enn underbar kalkon.

Innan vi åt så bad min värdpappa en jättefin bordsbön där han sa vad han var tacksam över, det var så himla fint.. Sedan så gick vi runt ett varv runt bordet också skulle alla säga vad dom var tacksamma över, jag sa att jag är tacksam över min familj och över att jag tog chansen att åka över hit till usa och se världen och växa ännu mer som person.

Sedan så åt vi en underbar middag, alla åt tills vi mådde dåligt, oj vad mycket mat. + Att vi hade bakat 3 desert pajer som det var meningen att vi skulle äta med men vi beslöt oss för att åka ut på en biltur ist till lake tahoe och skidbacken.. Oj så mysigt :) Min värdmamma häde på riktig amerikansk julmusik och alla satt tysta i bilen och bara mös, elena lutade sig mot mig och höll mig i handen, såååå mysigt :) Tydligen så spelades gudfadern in på lake tahoe vilket jag inte hade någon aning om, vi for även förbi arnold schwarzeneggers förra hus, mina värdföräldrar hade stuga på samma gata förr.

Vi åkte sedan hem, lade barnen och efter deet så kom min värdmamma på att vi skulle åka på lite black friday shopping i Reno(black friday är en as stor rea som alltid är fredagen efter thanksgiving), det var iskallt och folk var som galna. Köpte lite träningskläder på adidas, köade hur länge som hellst. Hittade massor av saker på converse affären men kände inte för att köa i 25 minuter för småsaker, samma sak på de andra affärerna så det fick räcka.. Vi lämnade nevada kl 2 på natten för att åka tillbaka till underbara california för att sova!

  Min fina värdfamilj på thanksgiving :)


På fredagen, min sista dag i tahoe så åkte jag, min värdmamma och barnen till skidbacken för att åka lite slalom, wonderful!!! Vi fixade ett säsongskort till mig så nu kan jag följa med dom upp till tahoe när jag vill och åka skidor ända tills i maj :)) Min värdmamma sa att dom kommer att måsta åka upp nu varje helg för att barnen ska börja skidskola, as bra!!! Är så glad att jag är i denna familj. För ett tag sedan ville jag byta familj mer än allt pga barnen men vafan DET ÄR JU ETT JOBB!!! Det är ingen som har sagt att det är lätt att vara au pair för det är det inte, det är sjukt slitet, men man får ut så himla mycket utav det :)


I fredags körde jag som sagt hem till Orinda igen och när jag kom hem så var min värdfamiljs första au pair där, josefine och hennes syster. Kul att träffa dom.  Min värdfamilj ska åka till hawaii på torsdag med en annan familj så josefine ska ta hand om den andra famljens barn medans dom är där så vi ska jobba lite tillsamanns medans dom är och glassar i solen!! 

Idag var vi på sun valley mall i concord, har inte varit där förut men det var ett jättebra varuhus verkligen underbart. Mycket kläder. Inte kul dock för en fattig au pair... :( Efter det var det target sedan hem för att käka mat och se på film.

Imorgon så är planerna six flags, ett stort nöjesfält. ska bli roligt :))


Nu har jag gett en as lång updatering, duktig carro. Vi får se när nästa kommer upp! Förmodligen efter jul ;) haha! Närå jag ska försöka att bli flitigare, vilket jag har skrivit nu i 3-4 inlägg.. Men jag menar det, jag SKA försöka!!!!


Godnatt mina nära och kära, plus alla andra vänner och fiender.

Om det inte kommer upp nått mer inlägg innan januari så skriver jag GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR I FÖRSKOTT :)


PUSS OCH KRAM!

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards