carolain

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Hi there

Av Caroline Strindlund - 15 november 2010 19:53

Är lite förvånad över att denna blogg fortfarande har ett fåtal tappra läsare. Ska säga förlåt för min värdelösa updatering, men VEM har tid att skriva blogg när man har så mycket annat roligt att göra. Tycker faktiskt att det är lite jobbigt det här med att blogga. Ibland gillar jag det men oftast så är jag för lat för att berätta om min vardag i Orinda.


Men men mycket har hänt sedan jag skrev sist, jag har hunnit varit på en resa till Maui med mina underbara vänner sedan känns det som att jag har gjort hur mycket som hellst sedan jag kom hem men när jag tänker efter så har jag ju faktiskt inte det..


Ska börja med att berätta att Maui var paradiset, det var precis som man hade tänkt sig om inte bättre. Vita stränder och knallblått vatten, hade minst sagt en underbar vecka. Den mesta tiden spenderade vi på stranden. Fanns jättemycket saker vi dock ville se och göra, tex cykla upp till en vulkan eller se regnskogen. Men det var så himla dyrt så vi bestämde oss för att åka på en 7½ h lång snorkling tur till Molokini och till en annan Ö. Det var värt alla pengar, helt underbart var det. Vi klev på båten kl 8:15 och då fick vi frukost och allting på båten och sedan stannade vi på vulkan ön Molokini och snorklade, it was amasing. Helt otroligt vad mycket fiskar det finns, vi snorklade där i ungefär en timme innan vi drog vidare. Lunch fick vi på båten med, man fick välja mellan hamburgare och grillad kyckling, kycklingen + pastasallad blev det för min del.

När vi åkte mot den andra ön (som jag inte kommer ihåg vad den heter) så kom det upp en MASSA delfiner runt båten :) Dom hoppade framför båten, as kul att se. Efter vi hade sett dom så hoppade vi av båten på det andra stället och snorklade en timme där med. När dom ropade in oss när timmen var slut så kände jag hur någonting brände till på benet. Jahapp tänkte jag, nu är det vell en piraya där under eller nått som håller på att bita av mig benet. Jag sa till en som jobbade där som satt i en kanot att jag blev bränd utav något så han sa åt mig att skynda mig in så att vi kunde titta på det, så jag skyndade mig så mkt jag kunde. När jag hade kommit en bra bit så brände det till igen, men på armen. Då lyfte jag upp armen och såg en blå "tråd" över hela underarmen så tog bort den för de brändes som satan, också klev jag upp i båten.

Dom häde på vinäger och HET vatten.. Några skojade om att dom skulle kissa på armen och benet, skitkul tänkte jag och skrattade sådär tillgjort. Gjorde sjukt ont. Efter ett tag fick jag as ont i ljumsken, ryggen och magen.. Så jag frågade vad deet var för fel. Då sa dom att jag hade blivit bränd av en portuguese man-o-war(inte en manet men liknande) och deras gift går direkt till lymfkörtlarna sedan tar det ungefär 20 minuter innan giftet går ur blodet.. Happ.. Då var det bara att vänta på att smärtan skulle försvinna.. Sjukt vad ont det gjorde!!!! HUA!!

   

Här ser man märket på armen, som en tråd. Man ser inte så tydligt men men, man ser iaf att foten är sjukt svullen.

Det var min traumatiska upplevelse. Nu vet man hur det känns med :) haha.


Resan var för övrigt sjukt bra.

 


Efter det så har jag bara jobbat och umgåts med vänner i Berkeley. Igår åkte vi till flygplatsen och sa hej då till Marcus, sad. Men vi kommer ju alla hem en gång så då får vi allt ha en reunion :)

Denna vecka är full utav aktiviteter. Barnen går bara i skolan till 12 på dagarna eftersom att det är thanksgiving nästa vecka. Vi ska hinna med att åka skridskor, åka till red woods, åka turist bussen i SF, åka över till alcatraz och sen sa min värdmamma att hon ville åka ut på bayen och segla. Sköna arbetsdagar :)


Aja, ha det gött puss o kram!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2016 03:54

03:38. jag är vaken. Tanken har slagit mig att jag måste börja skriva av mig igen. Men det slutar bara med att jag blir arg på datorn som jag knappt kan andas på längre innan den bestämmer sig för att checka ut. Varför är jag vaken? Svar: jag är ...

Av Caroline Strindlund - 8 september 2014 10:18


Gissa vad??? Det är fortfarande varmt och skönt här borta och var inte orolig, ja jag var i San Francisco under den stora jordbävningen men sov mig halvt igenom den OCH jag behöver inte oroa mig för något vulkanutbrott eftersom att jag befinner mig p...

Av Caroline Strindlund - 6 september 2014 03:03


Aloha peeps :) Ligger i sängen på hostellet med Jack Johnson i lurarna och bara ler, känner att jag har så mycket inspiration i kroppen! Tack säger jag till mig själv som satte mig på planet och flög hit till självaste Hawaii. Var tvungen att köpa m...

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2014 23:55


Oj vad längesen jag skrev här!! Hoppas ni inte smält bort av värmen under tiden jag varit borta :) Under hela den senaste månaden har jag haft sån sjuk beslutsångest över vilka val jag vill göra. Jag är en person som tycker om att göra nya saker h...

Av Caroline Strindlund - 30 maj 2014 22:43


Jag vet att det inte blir mycket bloggande nu för tiden, sorry!! Men som jag skrev i förra inlägget så är jag totalt slut efter ett par stressiga veckor, hoppas ni förstår! De senaste dagarna har jag haft svårt för att vara positiv, allting känns bar...

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards