carolain

Alla inlägg den 13 december 2013

Av Caroline Strindlund - 13 december 2013 18:34



Färdigtränat= HELG!! :) Det är fint!!

 

 

Av Caroline Strindlund - 13 december 2013 13:06

"Landstinget i Uppsala lät ett produktionsbolag filma en man för TV-serien sjukhuset när han låg för döden på Akademisika sjukhuset. Han tillfrågades aldrig om saken. Inte heller mannens efterlevande visste något. Efter ett par veckor när mannen avlidit visades dödskampen på reklam-tv inför 350 000 tittare. Landstinget säger sig ha tjänat ett mångmiljonbelopp på tv-serien. Nu har familjerna stämt Uppsala läns landsting och krävt upprättelse. När den personliga integreteten kränks på det här sättet har människor rätt till skadestånd"


Det här är bara helt sjukt! Blir så jävla arg när jag läser om det här fruktansvärda fallet på Akademiska sjukhuset i Uppsala, ingen förtjänar att behandlas på det här viset för att ett produktionsbolag ska få sina tittarsiffror, och för att människor i TV-soffan ska få någonting att titta på. Kan inte tänka mig att gå igenom att se en nära persons sista tid i TV-rutan, tillsamans med 350 000 andra som inte ens vet vem man är. Nej fy fan, ibland har jag bara så sjukt jävla svårt att förstå hur folk är funtade.. Och att landstinget har mage att försvara sig och inte medge att dom har gjort fel. Tycker synd om alla anhöriga och hoppas att dom får hjälp med att få fram rättvisan i detta fall.



Eftersom att landstinget inte medger att dom gjort något fel så har dom skaffat sig en advokat. Fakturorna som finns för advokatkostnader (740 978kr!!) betalas inte av landstinget utan av produktionsbolaget. Trots detta anser landstinget att den avlidne mannens anhöriga ska betala hela summan om landstinget vinner målet.

Klicka på den här länken och läs mer för att få reda på vilket sätt du kan hjälpa till!

http://centrumforrattvisa.se/blog/2013/12/12/insamling-for-att-driva-sjukhusfilmningsfallet/


Du kan skicka en gåva genom att SMSa "CFR önskat belopp" (tex CFR 100) till 72970.


Kan som sagt inte tänka mig hur jobbigt det här måste vara, det här förtjänare ingen.

Ibland undrar man om vi bor i Sverige.


 



Av Caroline Strindlund - 13 december 2013 00:34

Åååå nej nej NEEEJ! Har gått och lagt mig sent hela veckan.. Eller nej, jag har lagt mig kl 21 varje kväll men har inte funnit ro till att sova förrän klockan har blivit 3 på natten.. Inte så jävla rockigt! Man blir så där lagomt småirriterad, får skrattanfall som heter duga, man blir sådär lagomt dåsig i huvudet på eftermiddagarna. Ikväll har jag varit snortrött hela kvällen, skönt, då kan jag lägga mig tidigt tänkte jag, blir ju perfekt när man "lovat" vara på lucian på skolan imorgon kl07:30.. Vad gör Caroline då? Nää men hon lägger sig tidigt MEN tar med sig ärkefienden datorn till sängen, som att inte Ifånen är nog.. Så här ligger jag klockan 00:40 och ska upp om en sådär 5 timmar. BRA! Jag får helt enkelt se det som någon form av lussevaka!  Är väl ingen som vill lussa med Ivar ändå, ush va det stormar!!

Det är tankarnas fel att jag inte kan sova, det händer så himla mycket i livet just nu att jag inte kan lugna ner mig, JAG VILL BARA GÖRA SAKER NU NU NU NU NUUU! Tänk om man kunde installera en knapp bakom örat där det stod av och på, perfa, tankarna puts väck. Lär väl finnas på elgiganten snart... hihhi Näj då!


Går och lägger mig med det här citatet från Håkan Hellström i huvet nu när jag ska sova! Klokt, Godnatt!!


 

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards