carolain

Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Tror du inte på mig så är det bättre att vara tyst!

Av Caroline Strindlund - 11 februari 2014 19:12



Det bara pirrar i mig, kan man känna sig nykär fast att det inte är kärlek på det traditionella 1+1=2 viset? Det bara pirrar i mig.. Har suttit och spelat gitarr och sjungit/gnolat i flera timmar, sedan har jag och Fanny suttit och pratat  länge om hur jäkla grymt det skulle vara om vi åkte till Göteborg efter examen, bara sticka iväg och utforska ett nytt kapitel här i livet och starta en ny kula, ta första bästa jobb tills vidare och bara vara. Och själva grejen att komma dit med någon man känner och är väldigt bra vän med gör ett jäkla prydligt plus i kanten, så att man inte är helt solo.

Åååå jag vill jag vill jag vill!, och jag ska fan!!


"Vad folk än har sagt till mig att jag inte borde göra det här, exempelvis att jag sjunger dåligt och sådär.. Så har ingenting spelat någon som helst roll, jag står ju fortfarande här efter nio år och ni är ju också här, så att så fel kan det ju inte vara. Men hörni, när ni går tillbaka  till era tv-aparater och  till era skolor eller till era jobb så tänk på det, att försöka hålla kvar vid drömmen. För det är en precis en sån dröm, även om den inte är realistisk och även om den inte går att uppfylla, som får en att hålla hakan lite högre i tillvaron" - Håkan Hellström


Jag har under hela mitt liv varit en sån som drömt dom mest sjuka drömmarna och jag har alltid haft en vilja att prova allt som verkar spännande, nya idrotter osv. Men hur många människor, mig inkluderat, har inte fått höra: "Det där kommer aldrig att gå" och det där finns det ju ingen framtid inom? Sjukt nedtryckande och bittert sätt att tänka på. Låt folk få drömma och låt folk få prova, går det åt helvete så har man ju iallafall provat sen kan man inte göra så mycket mer, det är ju trots allt jag som bestämmer vad jag ska göra och inte i mitt liv. Nu finns det såklart vissa gränser, men det sköna är att drömmar går att böja, funkar inte det man först tänkte så kan man alltid ta en annan väg runt och hitta nya mål, det viktiga är att man i grunden har haft en vilja att komma någonstans utan att påverkas för mycket av muntergökarna. Det finns inget fult med att misslyckas, dom som anser det är ofta personer som aldrig vågat prova någonting själv och enbart spelat med säkra kort. Bara för att DU har valt att inte prova saker så ska du inte stoppa dom som väljer att göra det, för det är väl så att vi lär oss av våra misstag? Så tack Håkan Hellström för det här citatet ovan, fler personer behöver bli medvetna om hur många fotleder dom kapar med deras jantelag kommentarer. Men i många fall så ska dom också få förtjäna ett stort jävla tack och en puss på mun för allt arbete dom gör för att förstärka min tjurskallighet till att motbevisa dom.. Hehe, för det är ju litt så hä funka va! För jag vill inte leva ett liv utan att sträva efter något sådeså, och det hoppas jag för allt i världen att inte så många av oss låter bli med att göra? Isåfall sluta upp med det, blir så mycket roligare att vara lite orealistisk i hjärnan!!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2016 03:54

03:38. jag är vaken. Tanken har slagit mig att jag måste börja skriva av mig igen. Men det slutar bara med att jag blir arg på datorn som jag knappt kan andas på längre innan den bestämmer sig för att checka ut. Varför är jag vaken? Svar: jag är ...

Av Caroline Strindlund - 8 september 2014 10:18


Gissa vad??? Det är fortfarande varmt och skönt här borta och var inte orolig, ja jag var i San Francisco under den stora jordbävningen men sov mig halvt igenom den OCH jag behöver inte oroa mig för något vulkanutbrott eftersom att jag befinner mig p...

Av Caroline Strindlund - 6 september 2014 03:03


Aloha peeps :) Ligger i sängen på hostellet med Jack Johnson i lurarna och bara ler, känner att jag har så mycket inspiration i kroppen! Tack säger jag till mig själv som satte mig på planet och flög hit till självaste Hawaii. Var tvungen att köpa m...

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2014 23:55


Oj vad längesen jag skrev här!! Hoppas ni inte smält bort av värmen under tiden jag varit borta :) Under hela den senaste månaden har jag haft sån sjuk beslutsångest över vilka val jag vill göra. Jag är en person som tycker om att göra nya saker h...

Av Caroline Strindlund - 30 maj 2014 22:43


Jag vet att det inte blir mycket bloggande nu för tiden, sorry!! Men som jag skrev i förra inlägget så är jag totalt slut efter ett par stressiga veckor, hoppas ni förstår! De senaste dagarna har jag haft svårt för att vara positiv, allting känns bar...

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards