carolain

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Grattis på hjärtedagen!

Av Caroline Strindlund - 14 februari 2014 17:45

Glad alla hjärtans dag :)

Det är nått visst med alla hjärtans dag, det är så mysig stämning överallt och det är hjärtan överallt. Nä jag tycker om alla hjärtans dag, det känns som ett vårtecken och en start för ljusare tider. Så ja, jag som inte har någon kärlek tycker också om den här dagen väldigt mycket, för jag tycker att den här dagen handlar om att uppskatta det man har. "Men det ska man ju göra varje dag hela året??" kanke många säger och visst har dom rätt men gör vi det?, och skulle vi orka skicka hjärtehälsningar varje dag, det skulle ju tappa effekten rejält. Jag har reagerat på hur bitter människor är över en sån här "högtid" som man egentligen väljet själv om man ska fira, ingen som tvingar en direkt.

Jag tycker inte den här dagen är till för att köpa massor med dyra presenter till varandra dock, fattar inte grejen med det? En chokladask räcker, eller en hederlig kram!  Jag tror att jag gillar alla hjärtans dag så mycket på grund av att jag alltid tyckte att det var så mysigt när jag var liten och man fick pyssla på skolan och klippa och klistra hjärtan till familjen. Sen när jag kom hem brukade alltid mamma och pappa ge mig och syrran en chokladask eller gelehjärtan och på bordet stod det rosor på bordet som pappa gav mamma :) Jag tycker att det är fint att ha en sån här dag då man får en extra chans att stanna upp och uppskatta det man har, för som sagt så är det dom små sakerna som räknas. Jag kan inte säga att jag firar alla hjärtans dag men jag är ju delaktig. Jag har spenderat min hjärtedag genom att vara på bra humör för första gången på flera dagar, om inte veckor, sedan när jag gick hem från skolan kände jag bara att fy fan vad bra jag har. Jag tänker inte lägga mig hemma och tröstäta för att jag är singel, jag tänker lägga mig i soffan och slå på en film och fira att jag klarar mig så bra på egen hand, att jag i de flesta lägena inte behöver vara beroende av någon annan, jag fattar mina egna beslut och jag gör det jag vill och skulle jag nu träffa någon som man klickar med, visst, skitkul, men jag går inte under av att stå på egna ben. Men alla är vi olika och jag förstår att vissa som drömmer om att träffa någon tycker att dagen blir jobbig, men ändå inte. Varför ska man göra dagen värre genom att älta att det är alla hjärtans dag JUST IDAG sedan ligga hemma och slå på grinfilmer och käka glass, varför göra det när man inte gör det alla andra dagar? Hoppa över den här dagen och skit i att folk skriver om det på facebook och instagram, dom måste väl inte hata den här dagen för att du gör det? Sluta va bitter! När det är fars dag tycker jag såklart att det känns jobbigt att inte kunna krama pappa, men jag vägrar att gå och älta hål i huvet på mig själv, jag tänker inte skriva ut på facebook "gud vilken överskattad dag, det här ska man känna varje dag" bara för att jag inte gillar den dagen.  Nä slappna av och skit i alla hjärtans dag istället för att göra så stor grej av det på facebook, fast en del människor har ju ett behov av att alltid förmedla sin bitterhet på sociala medier, världskrig löser man inte på facebook men man kan dock starta dom där har jag sett ;)


NUUUU, ska jag laga mat och äta i min ensamhet och sedan ska jag se på en film med en massa hemmakvällgodis, bra dag :) Älskar att vara på bra humör!!!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2016 03:54

03:38. jag är vaken. Tanken har slagit mig att jag måste börja skriva av mig igen. Men det slutar bara med att jag blir arg på datorn som jag knappt kan andas på längre innan den bestämmer sig för att checka ut. Varför är jag vaken? Svar: jag är ...

Av Caroline Strindlund - 8 september 2014 10:18


Gissa vad??? Det är fortfarande varmt och skönt här borta och var inte orolig, ja jag var i San Francisco under den stora jordbävningen men sov mig halvt igenom den OCH jag behöver inte oroa mig för något vulkanutbrott eftersom att jag befinner mig p...

Av Caroline Strindlund - 6 september 2014 03:03


Aloha peeps :) Ligger i sängen på hostellet med Jack Johnson i lurarna och bara ler, känner att jag har så mycket inspiration i kroppen! Tack säger jag till mig själv som satte mig på planet och flög hit till självaste Hawaii. Var tvungen att köpa m...

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2014 23:55


Oj vad längesen jag skrev här!! Hoppas ni inte smält bort av värmen under tiden jag varit borta :) Under hela den senaste månaden har jag haft sån sjuk beslutsångest över vilka val jag vill göra. Jag är en person som tycker om att göra nya saker h...

Av Caroline Strindlund - 30 maj 2014 22:43


Jag vet att det inte blir mycket bloggande nu för tiden, sorry!! Men som jag skrev i förra inlägget så är jag totalt slut efter ett par stressiga veckor, hoppas ni förstår! De senaste dagarna har jag haft svårt för att vara positiv, allting känns bar...

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards