carolain

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Hallå där kött och blåbär

Av Caroline Strindlund - 19 september 2010 03:48

Fredag/Lördag

Ååå, hade en underbar kväll igår!! Jag hade ju som sagt mitt "välkomstparty" igår och det var så himla roligt att så många kom! Det kom 12 tjejer hit och det var så roligt eftersom att jag inte hade träffat så många av dom förut, har haft många på facebook men vi har liksom aldrig tagit oss tid till att gjort någonting men nu äntligen fick jag chansen att träffa dom och kvällen blev hur bra som hellst!

Jag måste nog för övrigt ha världens bästa värdmamma.. Hon hjälpte mig med precis allting inför kvällen! Det enda jag gjorde var att baka två sorters kakor!


Jag var med barnen på taekwondoträning igår och när jag kom hem så hade hon förberett precis allting, hon hade köpt frukt och bär och ställt fram ost och kex osv, sen hade hon köpt som smörgåsar och sushi med! Ja det var hur snällt som hellst, man visste inte riktigt hur man skulle tacka! Hon var nästan mer uppspelt än vad jag var över festen! hahah! Hon är verkligen bäst :)

 

När jag och anna satt och väntade på folk :)

  Detta hade min värdmamma gjort när jag kom hem :)(Förutom kakorna för dom hade JAG bakat minsann ;) ) Hur snällt är inte detta??    :)


Det var så himla roligt!! 2 kompisar från au pair skolan i New york kom hit också, en av dom har jag träffat här i San francisco men den andra har jag inte träffat sedan jag kom hit så det var sååå roligt att träffa henne!! Vi hängde typ hela tiden på skolan  :) Hon sov även över här med en ny au pair från sverige som heter Karin. Mys :) Sedan åkte dom hem vid kl 10 imorse så då knöt jag på mig springskorna och sprang en bit, sen lade jag mig i soffan på baksidan och sov! Skööööönt!!! När jag vaknade så var städarna klar med att städa mitt badrum så då tog jag en dusch och sen körde jag till Berkeley och träffade Anna, Maria och Marcus! Vi gick runt i Berkeley och jag inhandlade 3 nya t-shirtar och en ny kofta + örhängen och armband :) Det blir mer shopping imorgon för då ska vi till san francisco! Myyysiga Frisco!! :)


Ajja just nu jobbar jag! Men detta är de lugnaste arbetstimmar jag har varit med om, jag jobbar från 5 pm- 11 pm, och tvillingarna har en sleepover hos en kompis så dom är inte hemma så jag har bara pojken helt själv! :D AS LUGNT!! Han har en kompis här på filmkväll så dom kan ju sköta sig själv! Jag gav dom också pizza till middag så lättsammare kunde det ju inte bli denna arbetarkväll :) Ska snart skjutsa hem hans kompis och dom har HUNDVALPAR HEMMA!!! Inte vilka valpar som hellst heller utan rottweiler/dobbermann valpar!! Pojkens mamma sa att jag måste passa på att hälsa på dom nu medans dom finns kvar.. Bara typ 4 kvar nu.. Det var 12 när jag var där första gången!! Ojoj!!.. Undra vad dom skulle säga om en försvann spårlöst?? Hmmm... ;)


Ajja, nu ska jag kanske gå och se Willy Wonka med ongarna sen kanske jag åker till Berkeley till Anna också kanske det blir lite festligheter men vi får se :) Skulle va skönt att ta det lugnt med när man ska in till staden imöra!!


Nu ska jag ila! Tjaarååe!

 

 
 
Ingen bild

Tesa

19 september 2010 14:06

inte illa pinkat calin :) vad gjorde du mer än syltkakor då husmor ? ;)

Caroline Strindlund

23 september 2010 01:53

Samma kaka fast med choklad istället för sylt ;) AVANSERAT

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2016 03:54

03:38. jag är vaken. Tanken har slagit mig att jag måste börja skriva av mig igen. Men det slutar bara med att jag blir arg på datorn som jag knappt kan andas på längre innan den bestämmer sig för att checka ut. Varför är jag vaken? Svar: jag är ...

Av Caroline Strindlund - 8 september 2014 10:18


Gissa vad??? Det är fortfarande varmt och skönt här borta och var inte orolig, ja jag var i San Francisco under den stora jordbävningen men sov mig halvt igenom den OCH jag behöver inte oroa mig för något vulkanutbrott eftersom att jag befinner mig p...

Av Caroline Strindlund - 6 september 2014 03:03


Aloha peeps :) Ligger i sängen på hostellet med Jack Johnson i lurarna och bara ler, känner att jag har så mycket inspiration i kroppen! Tack säger jag till mig själv som satte mig på planet och flög hit till självaste Hawaii. Var tvungen att köpa m...

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2014 23:55


Oj vad längesen jag skrev här!! Hoppas ni inte smält bort av värmen under tiden jag varit borta :) Under hela den senaste månaden har jag haft sån sjuk beslutsångest över vilka val jag vill göra. Jag är en person som tycker om att göra nya saker h...

Av Caroline Strindlund - 30 maj 2014 22:43


Jag vet att det inte blir mycket bloggande nu för tiden, sorry!! Men som jag skrev i förra inlägget så är jag totalt slut efter ett par stressiga veckor, hoppas ni förstår! De senaste dagarna har jag haft svårt för att vara positiv, allting känns bar...

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards