carolain

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Caroline Strindlund - 3 oktober 2012 22:38

Heeeej :)

Jag är tillbaka igen!! Kul va?

Frågan kan ju vara vad tusan jag ska skriva om nu när jag längre inte är ute på vift i den stora vida världen..

Det är nämligen så att jag känner att det är dags för mig att dela med mig av mitt liv. Vad jag har varit med om, och hur det har påverkat mig till att bli den jag är idag. Men jag vill självklart också skriva om min vardag! Man måste ju få skriva av sig!!

Det som händer i mitt liv precis JUST NU är plugget här i Östersund. Andra läsåret på turismprogrammet har nyss gått av stapeln. Shit.. Första året kändes så jobbigt och det kändes som att det gick så trögt. Men nu när jag tänker tillbaka på det så känns det hur overkligt som helst att JAG av alla personer har studerat ett år på universitetet. Jag som aldrig i mitt liv skulle sätta mig i skolbänken igen! - Man slutar aldrig förvåna sig själv.

Är hur glad som helst att jag stod ut hela första året för den här hösten har verkligen börjat bra. Jag har gått och varit livrädd och nervös hela sommaren för att börja åk 2, varför?! Jo, för att den här hösten står det företagsekonomi på schemat. Fan, tänkte jag, men fasen så fel jag hade.

Vi har pratat en väldigt massa om entreprenörskap och har även fått komma med egna affärsideér, sjukt kul att se hur mycket man kan göra, men även hur saker och ting kan gå åt h-vete om man tänker fel.

Igår och idag har vi i vår klass + ekonom ettorna fått ÄRAN att medverka på entreprenörsdagarna här i Östersund. Himla lärorikt, man får sån fruktansvärt bra inspiration från människor som har vågat tagit steget och TRO på sina ideér.
Idag så började dagen på bästa möjliga sätt med föreläsning från Jonas Helgesson som pratade om hur det är att leva med en cp-skada. Så himla duktig och rolig kille!!

Efter det så föreläste Julia Mjörnstedt för oss som är grundare för Ung Cancer. Sån himla inspirerande tjej som har förbättrat situationen för många cancersjuka ungdomar. Att lyssna på någon som har styrkan att stå inför människor och prata om sin egen och andras sjukdom(vänners) är så inspirerande.
Julia visade ett klipp som heter "det är okej att känna"(från Ung Cancer).
Det påminde väldigt mycket om ett klipp jag sett under tider då jag har haft det jobbigt, men som handlar om Malignt Melanom(hudcancer), som är namnet på cancern som min pappa kämpade imot. När jag för första gången såg klippet så blev jag såklart väldigt ledsen.. Inte bara för att dom pratade om sjukdomen som tog min pappa ifrån mig men även för att jag kände att jag inte är ensam. Tänk vad lite kan göra så mycket! Människor som gör sånt här för andra förtjänar all uppmärksamhet dom kan få!! Det är dom som gör världen fin, och det gäller inte bara cancer, det gäller ALLT som kan hjälpa människor att LEVA och må BRA!

 Följ min blogg med Bloglovin

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards