carolain

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Caroline Strindlund - 4 oktober 2012 11:20

Hade bestämt mig redan när jag gick och la mig igår att jag skulle sova ut ordentligt idag, men trodde aldrig att jag skulle sova så länge som till 10.30 Skönt att få känna sig utvilad!!

Det värsta med att sova så här länge är att jag får ångest, halva dagen är borta!! Ska ner på Clarion och jobba mitt andra pass om några timmar så känner att jag vill hinna med något innan.. Men känner jag mig själv så är sängen och tv det enda som kommer hända fram till dess.

Kom igång så bra med träningen förra veckan men den här veckan har det TYVÄR bara blivit ett pass, dåligt. Det går så snabbt att lata till sig igen så efter jobbet ikväll blir det till att gå raka vägen upp till gymet och köra ur kroppen.
Jag är ganska säker på att det inte finns någonting som gör mig mer glad än träning. Dom gångerna jag är på sämst humör är oftast dom gångerna jag har latat mig i flera dagar och bara tänkt men inte gjort! Om man ser på träning som ett måste så blir det genast tråkigt men den känslan man får efter ett hårt träningspass är tammetusan det bästa som finns! Många säger att dom väntar på rätt motivation för att börja träna, men då kan man få vänta länge. Det har varit mitt problem. Jag ligger i soffan och tänker "imorgon börjar mitt nya liv", sen går det till nästa dag också skyller jag på något annat. Det bästa man kan göra är att ta tag i det, har jag bestämt mig för att träna efter jobbet/skolan så ska jag göra det även om jag är trött! Har jag inte mycket tid så tränar jag så länge jag kan, att ha tagit sig till gymet är ett framsteg bara det. Nu skriver jag som om att det är såhär jag faktiskt tänker jämt, men nej! Det är såhär jag önskar att jag tänkte jämt och inte bara i perioder. Har alltid älskat träning men dom senaste 2 åren har jag hamnat i en dvala med träningen, har tränat varje vecka men inte tagit ut mig så mycket som jag vill. Åkte till USA i ett år, gick upp i vikt, kom hem och tog faktiskt tag i träning och kosten och har nu lyckats gått ner nästan allt(yeeey), jag önskar bara att jag hade varit mer flitig med träningen! Efter min kickstart förra veckan så har jag bara tänkt - Träning är KUL!!! Men så fort jag väljer bort träningen för soffan så blir träningen genast tråkig igen.
Skulle behöva en Jillian Michaels i garderoben som kunde hoppa fram och skälla på mig så fort jag ens börjar snegla på sängen.
   

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards