carolain

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2013 23:53

Nu när vi är inne på den 14e dagen på år 2013 så kände jag att nu är det fan imej dags att skriva ett blogginlägg!

Tycker att det är minst sagt roligt att läsa på alla bloggar och facebook osv om alla nyårslöften - beach 2013. Och det märks minst sagt på folkmängden på gymet!
Klyshigt, men vad är det för fel med det? Alla försök till att bli hälsosam är positivt, sen om det ska behöva krävas ett nytt år för att den idéen ska kläckas kanske är lite si och så! MEN JAG TÄNKER INTE VARA VÄRRE!
Har mitt livs första nyårslöfte vilket är: Ingen alkohol, godis eller andra onyttigheter och höja träningsmängden fram till Mars. Kanske låter konstigt bara fram till mars, men jag vill kunna kickstarta kroppen och verkligen se resultat. Och sedan i framtiden unna mig en "äta vad jag vill dag" - man vill väl inte avstå från choklad hela livet? skulle ju vara alldeles för fruktansvärt för min del...
Betyder inte att jag ska bli ohäsosam efter mars utan mer att hålla en balans och fortsätta med massa träning, nemas problemas känns det som just nu, sötsuget är som bortblåst!!! Förut när jag unnade mig lördagsgodis varje vecka så blev det som en ond cirkel.. Lördags godis... Måndag, hej sötsug... Fredag, inte så mycket sötsug... Lördag, KARRA... Måndag, sötsug.. Osv... it just goes on and on and on..
Tur att man är född tjurskalle! Ger inte upp i första taget!!!
 

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards