carolain

Direktlänk till inlägg 10 mars 2014

Många tack till er!! :)

Av Caroline Strindlund - 10 mars 2014 01:27

Klockan är 01.27 och här ligger jag nedbäddad i syrrans soffa. Känslan att vara hemma hos dom jag tycker om är obeskrivlig, önskar att jag hade dom på närmare håll. Det är en himla tur att jag har så fina kompisar i Östersund som underlättar när jag längtar hem till mammsen alldeles för mycket.


Den här helgen har bestått av ångest och tacksamhet, vad tycker ni om den kombon? Jag önskar att man kunde dra ett tjockt svart streck över ångesten och bara behålla tacksamheten. För mig är det svårt att koppla bort vad andra människor tycker och tänker. Just nu har den här ångesten över att vara andra till lags handlat om det många av er sett på facebook. Jag blir arg på mitt tankesätt som framkallat denna ångesten, ibland är det faktiskt okej att göra saker för DIG Carro, inse det.


Under hösten 2012 fick vi i vår klass en uppgift om att dela med oss av en affärsidé. Jag som många andra hade ett stort problem med att komma på vad sjutton lilla jag kunde bidra med till den här världen. Kvällen innan redovisningen hade jag fortfarande inte fått ner ett ord på min affärsidé, jag kände mig körd. Jag gick runt och trampade i min lilla lägenhet och funderade och funderade när jag till sist kom på det.. Jag vill dela med min berättelse, om mina tonår där ordet cancer kom för att stanna i vår familj. När jag hade det tufft så hittade jag mycket kraft när jag googlade runt och såg att jag inte var ensam i min situation. Under den tiden hade jag önskat att jag kunde hitta fler berättelser om människors tankar osv för att själv förstå att jag faktiskt inte är knäpp som känner och tycker som jag gör. Därför så tyckte jag att det kändes som en bra idé att dela med mig, för att inspirera andra. Det har nu gått 1.5 år sedan min idé kom till mig och under den tiden har det både varit tvivel och förhoppningar. Tvivlet har kommit till mina skräcktankar att människor ska tro att jag gör det för att få medömkan för så är inte fallet, jag gör det för att inspirera och stötta andra i liknande situationer samt även för att det även kan hjälpa mig själv bearbeta den här perioden av mitt liv. En till tanke har varit; vill någon verkligen höra vad jag har att säga? Tvivlet måste bort, jag måste gå på magkänslan - självklart vill jag bidra till att uppmärksamma canceranhöriga, för att förhoppningsvis på något vis kunna förbättra någon/någras vardag. Den där sista känslan vill jag ha kvar som drivkraft medans tvivlet gärna får bli mindre.


Under hösten 2013 fram till nu har jag gått all in på att börja föreläsa om min upplevelse. Det känns både spännande och nervöst. Klart jag vill göra det men måste arbeta bort den äckligaste ångesten som jag tror finns i så många av oss, den ångesten jag nämde tidigare, att vara andra till lags. Innan denna helg sa jag att jag vill börja marknadsföra min föreläsning och tänkte att facebook är en väldigt bra väg att gå. Så jag började skriva ett inlägg i en grupp för dom som söker föreläsare. Men medan jag skrev detta inlägg tänkte jag för mig själv: "vad är det jag gör? mina vänner och vänners vänner kommer att se vad jag skriver i den här gruppen, tänk om det inte finns något intresse??". Den där ångesten jag pratade om. Jag suddade inlägget jag skrev c 3 ggr och gick ifrån datorn innan jag till slut bestämde mig att NEJ, nu jäklar. Jag VET att det finns människor som vill höra min berättelse, människor som behöver stöd. Till slut gjorde jag det, jag skrev mitt inlägg och kopierade in ett inlägg härifrån min blogg som heter "måste man alltid vara stark", sen tryckte jag på skicka. Det första jag sa var; nej nu tar jag hunden och går ut och  lämnar mobilen hemma bara för att jag inte ständigt skulle kolla vad som hänt på facebook.. Jag gick min promenad och tänkte om och om igen på att folk kanske inte är ett dugg intresserade av vad jag har att säga, vad har jag gjort?? När jag sedan bestämde mig för att gå hem igen möttes jag av en stor tacksamhet och glädje. Fler än jag någonsin kunde tro hade läst och stöttat det jag vill göra, både på facebook och här i bloggen. Det känns så kul att jag inte riktigt vet var jag ska hä mig!! Varför ska man hela tiden tänka "tänk om" hela tiden istället för att göra det man själv vill och fullständigt strunta i alla dom som inte väljer att stötta. Jag är otroligt tacksam över alla er fina människor som stöttar mig, det känns så skönt att veta att det jag vill göra inte är helt bakom flötet.


Jag har ännu inte riktigt startat upp mina planer, men hoppas innerligt att få komma igång snart (april ish), det kommer bli tufft men det känns redan så skönt att äntligen få dela med mig av mina tankar. Att ni stöttar mig ger mig sån kraft till att verkligen göra det här och ni ska bara veta hur ni inspirerar mig! :)


       

 


 
 
frozenfire

frozenfire

10 mars 2014 10:09

Vad spännande. Det behövs fler människor som verkligen berättar sina livshändelser på riktigt. Det kan stärka och hjälpa så många :) Lycka till i fortsättningen! ;D

http://frozenfire.bloggplatsen.se

Caroline Strindlund

10 mars 2014 10:16

Kul att höra, det är otroligt skönt att se att det finns ett behov! Tack så mycket :)

 
Annette

Annette

10 mars 2014 21:53

Hej! Så otroligt starkt och bra gjort av dig att komma på denna ide! Det finns så många därute som vill lyssna på din resa och veta hur du klarat tuffa perioder i livet. Jag önskar också att jag vågade mer, att bara "hoppa"! Jag blir väldigt inspirerad av människor som vågar och tror på sin grej.
Hoppas jag får tillfälle att lyssna på dig framöver. Kommer du till Skåne tror du?

Stort lycka till!
Annette

http://annehem.blogspot.com

Caroline Strindlund

10 mars 2014 22:31

Hej Annette!
Det är lite därför jag gör det här, för att man ska se att man inte är ensam när man kanske alla gånger inte orkar prata om saker själv. Ibland är det skönt att bara kunna lyssna och läsa och känna igen sig i tankar eller se att man ibland tänker olika och att det är okej, jag hoppas att kunna bidra med någonting :)

Jag har inte börjat föreläsa än men tänker försöka komma igång att föreläsa i april, just nu jagar jag föreläsningsställen! Eftersom att jag inte har så mycket kontakter ännu, helst inte i södra sverige, så tar det nog ett tag innan jag föreläser utanför mitt-sverige. Men har som mål att kunna åka runt på olika ställen i framtiden. Då jag är så ny man kan bli inom detta så är alla rekomendationer hjärtligt välkomna! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2016 03:54

03:38. jag är vaken. Tanken har slagit mig att jag måste börja skriva av mig igen. Men det slutar bara med att jag blir arg på datorn som jag knappt kan andas på längre innan den bestämmer sig för att checka ut. Varför är jag vaken? Svar: jag är ...

Av Caroline Strindlund - 8 september 2014 10:18


Gissa vad??? Det är fortfarande varmt och skönt här borta och var inte orolig, ja jag var i San Francisco under den stora jordbävningen men sov mig halvt igenom den OCH jag behöver inte oroa mig för något vulkanutbrott eftersom att jag befinner mig p...

Av Caroline Strindlund - 6 september 2014 03:03


Aloha peeps :) Ligger i sängen på hostellet med Jack Johnson i lurarna och bara ler, känner att jag har så mycket inspiration i kroppen! Tack säger jag till mig själv som satte mig på planet och flög hit till självaste Hawaii. Var tvungen att köpa m...

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2014 23:55


Oj vad längesen jag skrev här!! Hoppas ni inte smält bort av värmen under tiden jag varit borta :) Under hela den senaste månaden har jag haft sån sjuk beslutsångest över vilka val jag vill göra. Jag är en person som tycker om att göra nya saker h...

Av Caroline Strindlund - 30 maj 2014 22:43


Jag vet att det inte blir mycket bloggande nu för tiden, sorry!! Men som jag skrev i förra inlägget så är jag totalt slut efter ett par stressiga veckor, hoppas ni förstår! De senaste dagarna har jag haft svårt för att vara positiv, allting känns bar...

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards