carolain

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Caroline Strindlund - 11 mars 2014 16:38

Vilken spännande dag jag haft, fast det känns litegrann som att alla mina dagar är spännande nu för tiden :)


Jag har sagt det förut och jag säger det igen, tack så himla mycket för allt stöd ni ger. Det känns så otroligt kul och nervöst såklart att äntligen få komma igång. Canceranhöriga behöver mer uppmärksamhet i samhället och jag tror att det finns många som behöver stöd i att inte känna att man är ensam, det finns fler som delar samma tankar och funderingar. Det är bra att det finns information osv om exempelvis vad sorg är och hur kroppen kan reagera, men ibland är det skönast att bara läsa om hur andra upplever sorgen i verkligheten, riktiga känslor och riktiga berättelser. Under en period i mitt liv hade jag svårt att klaga över hur jag mådde, jag hade ju själv inte cancer och jag lever här idag utan några sjukdomstecken alls, jag kan väl inte klaga? Men jag har under tidens gång insett att det här tankemönstret måste ändras. Det är ett helvete att människor blir sjuka och det är även ett helvete att stå bredvid som anhörig och inte kunna göra någonting. Jag är säker på att om mer uppmärksamhet börjar riktas mot anhöriga så kommer fler börja må bättre och inte skämmas över sina känslor. Jag vet inte hur det känns att själv vara sjuk, men jag kan tänka mig att det även kan kännas skönt för de drabbade att veta att det finns ställen för sina anhöriga att vända sig till för att hitta hjälp till att kunna leva sitt liv. Det är en stor glädje att cancerdrabbade och cancerforskning har fått sådan stor uppmärksamhet och att det finns så många fina som arbetar med dessa frågor och jag hoppas att anhöriga någon gång också kan få större uppmärksamhet. Jag hoppas att jag med hjälp av mina föreläsningar på något sätt ska bidra till denna uppmärksamhet :)


Ps. Eftersom att jag startar upp med min föreläsningsidé nu så har jag ännu inga föreläsningsställen inbokade. Jag är därför ytterst tacksam till alla tips och rekomendationer jag kan få. Och vill man boka in en föreläsning med mig så får man jättegärna kontakta mig här:

caroline.strindlund@hotmail.com


Ha det gött och ta hand om er!!


 



Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards