carolain

Direktlänk till inlägg 13 mars 2014

Ibland kan man inte sträva efter att komma över problem, ibland måste man fokusera på att ta sig igenom

Av Caroline Strindlund - 13 mars 2014 20:47

Vad konstigt det känns när vi är inne i mars och det knappt är en snöflinga på backen, ska vi behöva vara utan vårvintern som fasen är bästa tiden på året?? Tråkigt är vad det är.

Även om det skulle ha varit mysigt att kunna ha mysiga dagar på isen så är det så jäkla skönt att lämna vinterjackan hemma och kunna gå i converse utan att frysa tårna av sig, det är våååår tralalaaa!!! Och en gnutta, eller ganska mycket mer positivare blir man helt klart. Jag gick runt och tänkte idag på vilka problem och hinder man haft framför sig i livet, ibland känns ju allting bara så tungt och tråkigt utan att man riktigt vet varför. Men ibland vet man precis varför saker känns tungt och varför vissa dagar är riktigt tuffa att ta sig genom, det är dom dagarna när allting bara kommer ikapp en och kroppen bara skriker BROMSA!!! Dessa dagar hade jag många av förut, dagar som fylldes med känslor man inte riktigt kunde kontrollera, jag kunde kolla på en sten som låg på backen och börja storgråta. Känslor känslor känslor och lite mer känslor. Det tar på krafterna att inte kunna koppla bort alla gånger, att ständigt gå mellan att vara glad sen bli akut ledsen. Jag är glad att dom här dagarna har blivit allt färre, det känns som att jag upplever en annan sorts sorg idag än vad jag gjorde förut. Idag så har jag såklart fortfarande dåliga dagar då man saknar extra mycket eller då man bara går runt och tänker extra mycket på hur saker och ting skulle ha varit om inte alla tråkigheter hade hänt. Men det känns som att jag ändå inte kan säga att jag har hela dåliga dagar som ständigt är dålig utan känslorna kan fortfarande svänga men lägstanivån har höjts några snäpp. När jag blir ledsen eller låg så tar det inte lika hårt som det gjorde förut. Jag tror att detta kan ha att göra med att jag har kommit igång med livet eller hur jag ska uttrycka mig. Det känns som att jag har suttit fast i sirap i flera år och bara stått och stampat på samma ställe och inte kommit någon vart och inte heller veta vart jag är påväg. Nu är jag äntligen nära examen och mina mål känns så nära och saker omkring mig känns så roligt, jag känner för att prova nya saker igen vilket känns hur bra som helst. De jobbiga känslorna får inte längre stå i rampljuset, utan min inspiration att göra det jag känner för har tagit över medan de jobbiga ändå finns kvar men har minskat lite. Jag tror stenhårt på att det är viktigt att sätta upp mål för sig själv, både stora och små. Det är dom som får en att ta sig framåt lite längre dag för dag och att hålla hakan lite högre upp. Det man har i ryggsäcken är tungt men den får inte tynga ner mig för mycket så att jag tappar all fart som bär mig framåt. Ibland är det bra att stanna och stå på samma ställe ett tag tills att man har hittat balansen och andats ut så att man kan börja leta sig vidare igen, det är viktigt att ändå ha visionen att man en gång ska röra sig framåt och aldrig bakåt.


När jag har funderat runt kring det här har jag tänkt på hur skönt det är att kunna komma över saker men när jag tänker på det nu medan jag skriver så tycker jag inte att man ska sträva efter att komma över alla problem. Alla problem går inte att komma över så att dom försvinner, istället tycker jag att man ska försöka sträva efter att ta sig igenom dom. Till slut tar man sig kanske igenom problemet och kommer ut på andra sidan med en till erfarenhet i ryggsäcken som såklart tynger axlarna, men som även kan ge en helt annan syn på livet som lär en uppskatta saker i vardagen som man inte hade lärt sig uppskatta innan. Och tar man sig inte igenom kanske man kan komma ut på någon annan sida och hitta någon annan "taktik" att ta sig framåt och försöka ha små mål att sträva efter som är anpassade efter sig själv. Fortsätt simma.


Det var dagens tanke från funderar-Strindlund. Nu ska jag försöka sparka mig i arslet så att jag får någonting gjort som jag hade lovat mig själv. Ha det fint :) 


 


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2016 03:54

03:38. jag är vaken. Tanken har slagit mig att jag måste börja skriva av mig igen. Men det slutar bara med att jag blir arg på datorn som jag knappt kan andas på längre innan den bestämmer sig för att checka ut. Varför är jag vaken? Svar: jag är ...

Av Caroline Strindlund - 8 september 2014 10:18


Gissa vad??? Det är fortfarande varmt och skönt här borta och var inte orolig, ja jag var i San Francisco under den stora jordbävningen men sov mig halvt igenom den OCH jag behöver inte oroa mig för något vulkanutbrott eftersom att jag befinner mig p...

Av Caroline Strindlund - 6 september 2014 03:03


Aloha peeps :) Ligger i sängen på hostellet med Jack Johnson i lurarna och bara ler, känner att jag har så mycket inspiration i kroppen! Tack säger jag till mig själv som satte mig på planet och flög hit till självaste Hawaii. Var tvungen att köpa m...

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2014 23:55


Oj vad längesen jag skrev här!! Hoppas ni inte smält bort av värmen under tiden jag varit borta :) Under hela den senaste månaden har jag haft sån sjuk beslutsångest över vilka val jag vill göra. Jag är en person som tycker om att göra nya saker h...

Av Caroline Strindlund - 30 maj 2014 22:43


Jag vet att det inte blir mycket bloggande nu för tiden, sorry!! Men som jag skrev i förra inlägget så är jag totalt slut efter ett par stressiga veckor, hoppas ni förstår! De senaste dagarna har jag haft svårt för att vara positiv, allting känns bar...

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards