carolain

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Caroline Strindlund - 3 augusti 2010 06:52

Hiya

Denna dag har varit underbar, den har bara swishat förbi. Denna vecka så är jag ensam hemma med tvillingarna eftersom att föräldrarna är på resor med jobbet, sedan följade pojken med till NY också.

Dagen började med att jag gjorde frukost till barnen vilket dom inte åt, sedan så gick det lite trögt med resten också men till slut så fick jag iväg dom till deras camp. Denna vecka så är dom på heldagscamp så en nanny i en annan familj kommer och hämtar upp barnen typ 8:30 am sedan skjutsar dom dit barnen och sedan är det tänkt att jag ska plocka upp dom kl 2:40 pm. Så denna vecka så jobbar jag ungefär först 7am-10:30am sen är jag ledig ett tag, sen hämtar jag upp dom och vi hittar på olika aktiviteter sen hem och käka middag och sen bedtime :)

Idag så var aktiviteten color me mine, ett ställe i lafayette där man först går in i affären och sedan när man är där inne så får man först välja ut en sak på hyllorna som man vill måla, tex muggar, skålar, figurer och blomkrukor osv. Sedan får man välja vilka färger man vill använda också sätter man sig ner vid ett bord och kör igång :) Tjejerna uppskattade det jättemkt och det gjorde verkligen jag också. As roligt med pyssel. Sedan hade vi även med oss en kompis till tjejerna så det var dom tre flickorna och jag.


Sedan blev det middag också efteråt så satte vi oss på golvet och lade pussel med varsin skål glass :) Mysigt. Sedan var det bedtiiiime!!! Och då kom anna då vi just skulle till att läsa bok så hon fick joina oss ;D Sedan satte vi oss och surrade lite i soffan också for hon hem, men det var kul att ha henne här en stund.

På torsdag åker Maria hem... Det känns så himla tråkigt... Hon är ju den au pairen som jobbade i min familj nu innan mig som jag ska ta över ifrån. Vi har umgåtts hur mkt som hellst när jag har varit här och hon har hjälpt mig så himla mkt med att "komma igång" här, visa mig runt i området, presenterat mig för sina kompisar och lärt känna barnen. Jättesnällt av henne. Men det känns as tråkigt att hon ska åka efterosm att hon är rolig att umgås med. Men förhoppningsvis så kommer hon tillbaka i November eftersom att vi planerar att åka till Hawaii då :) Jag, Anna och Maria! Toppen, då får man verkligen någonting att se fram imot :D


  Igår var vi en sväng till San Francisco och detta är vad jag inhandlade :)

  • Kjol (H&M)
  • Skorts (H&M)
  • 3 Linnen (H&M)
  • Spetsbody (Urban outfitters) som jag förövrigt har sökt i ett år
  • Pyjamas (Victorias secret)
  • Döskalleörhängen och en stor ring (So good collections)
  • Sandaler (Forever 21)

Kändes så roligt att jag handlade så mkt från HM som det finns nog av hemma. Men det fanns så mkt andra saker här än vad jag har sett hemma, förutom kjolen för den har jag spanat på hemma med :)


Kommer nog förmodligen att bli en hel del shopping detta år så det är bäst man håller i pengarna och spenderar dom varsamt. Just nu vill man bara köpa allting!!!


Aja, nu ska jag försöka att kolla in vägbeskrivningarna till Walnut Creek, det är där bion går imorgon och vi mmåste se den!!!!! Men min värdmamma ringde och sa att det var lätt att hitta så får hoppas att hon har rätt :)


Godnatt, puss och kraaam!!


 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards