carolain

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Caroline Strindlund - 14 augusti 2010 08:11

Hejsan :)

Har jag sagt att jag älskar detta ställe? Hmm.... Think so. Kan aldrig säga det för ofta :))

Nu har ännu en vecka gått i underbara californien, helt otroligt vad fort det går. Jag skulle egentligen ha följt med min värdfamilj till Tahoe denna helg, men jag skippade det eftersom att dom ska dit igen i slutet av augusti. Jag valde att vara hemma eftersom att jag behöver lite ensamtid i tystnad.. Det händer ju inte allt för ofta med mina vildingar :)

Men men, ikväll så åkte jag iväg till Josefine en snabbis och checkade läget, sedan åkte jag till Safeway och köpte riesen, mjölk, coca cola och sen så hyrde jag en film :) Nu sitter jag i soffan, öppenspisen brinner för fullt och ska snart till att trycka filmen på play :) Hyrde remember me eftersom att jag inte har sett den förut , kan bli spännande.


Denna vecka så har jag fått varit lite kreativ med en del hjälp från min värdmamma,  så jag gick med barnen på bio här i Orinda(cats and dogs "jättebra"), sen i tisdags hade vi en playdate i parken med en ny svensk tjej som heter anna som  är au pair i min värdmammas bästa väns famillj, kul :)

Efter det åkte jag och barnen och käkade dödsgod glass, sedan var vi på biblioteket i TVÅ TIMMAR!!!!!

Onsdags så åkte vi till Walnut Creek och bowlade sen åkte vi vidare på taekwondo träning :)

Torsdags var vi på ett museum typ, Berkeley sciense någonting! Det var faktiskt jätteroligt där :D Mkt roliga saker, tyvär så hade dom ormar där.........

  Ön där borta är alcatraz, sedan så kan man se litegranna av golden gate bron där borta i dimman :) <3

  Busonga sen i torsdags :)


Idag, fredag, så har vi varit hemma hela dagen, as jobbigt. Men jag hade as mkt att städa upp och massa tvätt att fixa . Men det gick bra dom klarade sig själva :)


Men nu ska jag se på film och hoppas på att jag kan surra lite med mamma snart !

Puss och kram hjärtebarn!

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards