carolain

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Caroline Strindlund - 15 augusti 2010 10:47

Hi you guys :)

Har nyss kommit hem från en minst sagt heldag i san francisco!! Älskar älskar älskar san francisco... Och jag är inte turist, utan jag bor här :s that's weird.. Men ja... nu från början så kan man ju absolut kalla sig turist. Det enda man går och säger är, "åååååå"," oooooo", "lock at that" osv osv osv.. Nä det känns fruktansvärt häftigt att vara här, och att se golden gate är så fruktansvärt mäktigt.. Sedan är staden så himla fin, stor men mysig!! Så himla skönt att den egentligen inte är så stor till ytan så att man kan gå överallt.


Men men, helgens nyheter: Stannade hemma från Tahoe eftersom att jag är så trött efter veckan, skön helg har det varit!!

Idag så var jag med Frankie och Andy i San Francisco.  Jag tog barten från Orinda typ 1:25 pm idag, och frankie hoppade på i Berkeley. Medans vi väntade på andi inne i stan så gick vi runt och lekte lite turister. Först gick vi till Ferry bygnaden och kikade, sedan ut på piren och där kunde man se hela bay bridge supernära, as häftigt :)

  Jag på piren med the ferry building i bakgrunden + lite av San francisco.

  Jag framför Bay bridge :)


Sedan så gick vi iallafall vidare mot fishermans warf som jag har hört så mycket bra om, och det var verkligen jättefint och underbart. Rekomenderar alla som ska hit att gå/åka dit och gå runt lite, underbart. Folk som sjunger och spelar överallt, helt tokiga affärer. Det fanns bla en affär som var till för enbart vänsterhänta, roliga saker dom hade där :D

Fränt att se Bubba Gump schrimp co, haha.

 

Har även aldrig sett golden gate bron så nära som jag gjorde idag, ååå vad fin den är :) Får typ gåshud när jag ser den.. haha!!

Coolt att se alcatraz också, ska försöka att ta en trip dit snarast :) Sen tänkte jag/vi även försöka hyra cyklar någon dag och trampa oss över golden gate :)

  Golden Gate, vi gick  närmare senare men jag liksom glömde bort kameran ;D  Alcatraz fängelset


Ptja.. vi har gjort så otroligt mkt idag, men inte så konstigt eftersom att vi inte åkte därifrån förrän 10:30 pm för att möta upp marcus på flygplatsen! Har haft en asbra dag verkligen!! Can't wait for the next time!!!


Men nu måste jag sova så att jag inte sover så länge imorgon, måste upp och städa litegranna.

Hadet göttegött! Goodnight san francisco and goodmorning Sweden :)

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards