carolain

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Caroline Strindlund - 5 augusti 2010 05:39

Hi guys :)

Äntligen har jag slutat för idag, eller ja.. egentligen så jobbar jag ju ännu eftersom att jag är ensam hemma med tjejerna.

Men men idag efter barnens camp så tog jag med mig dom + en kompis till dom till Orinda parken. Där var Josefine med hennes värdbarn med :) Kul att kunna ha playdates så att man kan ses lite för den här veckan kan jag ju inte riktigt åka iväg någonting på kvällarna.

Men men, efter parken blev det subway och sedan hem hit.


Men nu ska jag berätta det värsta som hände idag... SAMMY DOG!!! Alltså, det är barnens guldfisk.. (he hee..) hur berättar man sånt för två sexåringar som???

Iallafall det som hände var att jag skulle rengöra akvariumet imorse, och det gick bra. Och sammy simmade så glatt i sin lilla tillfälliga skål. Sedan när jag var färdig med eländet (fiskbajs luktar ju verkligen bajs) så släppte jag ut Sammy i sitt hem. Sedan åkte jag och Maria på safeway och handlade. OCH VEM TROR NI INTE FLÖT RUNT HELT LIVLÖST NÄR VI KOM HEM... JO Sammy.. Jahapp tänkte jag... Jag dödade fisken..Detta var sista gången ungarna snackade med mig minsann tänkte jag.


Men när vi kom hem så tog jag det med dom och sa "Girls, Sammy is gone now". Dom blev lite sorsna först men blev snabbt lika glad igen när dom fick höra att dom får en ny imorgon :D Så det blev ett lyckligt slut!! Men känner mig fortfarande skyldig till Sammys död, NÅTT måste jag ju ha gjort fel. Fiskar är inte min grej..


Men men, nu har jag bakat ihop Chocolate chip banana bread, och sedan har jag städat undan röran lite här hemma :) Imorgon kommer barnens pappa hem och även deras kusiner så ska försöka att fräsha upp stället lite nu.


Imorgon äre även dags att säga hej då till Maria (för denna gång) tråkigt nog :/ Men får nog träffa henne snart igen :D


Ajja, nu har jag smält maten så nu ska jag springa sveten ur mig på löpbandet i garaget.

VI HÖRS !!! :)


Anna, Maria och jag på six flags :)


GOOOODNATT!!!!

   

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards