carolain

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

First schoolday

Av Caroline Strindlund - 26 augusti 2010 05:51

Japp. Idag hade barnen skolstart.. Dom var uppspelta imorse så att det var ingen utmaning att få iväg dom :)

Efter att jag och min värdmamma hade släppt av dom på skolan så åkte vi hem och hon återgick till jobbet och jag städade upp hemma och gjorde en del tvätt, städade upp röran i barnens rum osv. Sedan så skypade jag med världens bästa mamma i förmodligen över en timme :) Det var jätteskönt att prata med henne eftersom att jag hade en del att prata med henne om.

Efter det så åkte jag och handlade lite mat osv på safeway och sen hem igen och packade taekwondokläder och lite snacks. Sen hämtade vi mat i Lafayette och sen slutade jag jobba :) Detta har varit min lättsammaste jobbdag sedan jag kom hit. Känns som att jag inte har jobbar någonting alls idag. Älsjar verkligen att skolan har börjat :) Det är skönt med lite tid för sig själv.


Har varit i poolen och simmat idag, så skööönt. Det är ju så FRUKTANSVÄRT varmt här så att jag har gått aoch väntat på det där kvällsdoppet hela dagen.. Det är tillomed FÖR varmt.. Trode aldrig att jag skulle klaga på värmen men nu gör jag det faktiskt. Det är fruktansvärt jobbigt, det går inte att gå undan någonstans och få det svalt.. Det blåser varmt, skuggan är varm och AC:n i bilen funkar i stort sätt inte.. Nej det är fruktansvärt. Och Anna sa att det skulle hålla i sig till November. GOSH!!! Men det positiva med denna hetta är att den håller i sig tills sent på kvällen så att det är underbart att vara ute på kvällen nu :) Mysigt med värmen och ljudet av syrsorna :) Nä det är mys!!


Skulle ha hängt med anna ikväll men jag är så sliten så ska nog gå till sängs redan nu.. Får umgås med henne imorgon :D

+ Att Maria kommer tillbaka idag !! :D:D Eller hon har redan landat!!! Hur kul är inte det?? Wonderful! Hoppas att jag får träffa henne imorgon :)


Nu är det bedtime for Carlin !! :)

Säg bara till om ni har det för kallt där hemma i sverige, jag delar gärna med mig.. Men bara LITE!!!! DE SKA VA LAGOM!!!! hahaha!!!


Puss och hej leverpastej!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2016 03:54

03:38. jag är vaken. Tanken har slagit mig att jag måste börja skriva av mig igen. Men det slutar bara med att jag blir arg på datorn som jag knappt kan andas på längre innan den bestämmer sig för att checka ut. Varför är jag vaken? Svar: jag är ...

Av Caroline Strindlund - 8 september 2014 10:18


Gissa vad??? Det är fortfarande varmt och skönt här borta och var inte orolig, ja jag var i San Francisco under den stora jordbävningen men sov mig halvt igenom den OCH jag behöver inte oroa mig för något vulkanutbrott eftersom att jag befinner mig p...

Av Caroline Strindlund - 6 september 2014 03:03


Aloha peeps :) Ligger i sängen på hostellet med Jack Johnson i lurarna och bara ler, känner att jag har så mycket inspiration i kroppen! Tack säger jag till mig själv som satte mig på planet och flög hit till självaste Hawaii. Var tvungen att köpa m...

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2014 23:55


Oj vad längesen jag skrev här!! Hoppas ni inte smält bort av värmen under tiden jag varit borta :) Under hela den senaste månaden har jag haft sån sjuk beslutsångest över vilka val jag vill göra. Jag är en person som tycker om att göra nya saker h...

Av Caroline Strindlund - 30 maj 2014 22:43


Jag vet att det inte blir mycket bloggande nu för tiden, sorry!! Men som jag skrev i förra inlägget så är jag totalt slut efter ett par stressiga veckor, hoppas ni förstår! De senaste dagarna har jag haft svårt för att vara positiv, allting känns bar...

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards