carolain

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Caroline Strindlund - 6 januari 2011 07:07

Igår var det ännu en sorlig kväll.. Det var dags att säga hej då till ännu en au pair, denna gång var det madeleine :/ As tråkigt...

Det negativa med att vara au pair är att måsta säga hej då till alla.

Men jag hoppas att du får det bra där hemma madde :) Vi ses snaaaart!! :D


Vi hade avskedsmiddagen på cheescake factory i walnut creek, mysigt och gott ;D

  Elins cheescake

  MIN!!!!

Okej, igårkväll var mitt undantag. Imorgon ska jag börja uppfylla mitt nyårslöfte, nämligen att bli AV med mina vidriga USA kilon..Jag har iaf fått en liten början! Allt går bara man viiiillll ;)


Har 6 månader på mig, lets do it :D

 

Av Caroline Strindlund - 6 januari 2011 06:29

alltså nä.. egentligen orkar jag fan inte skriva här.. MEN det har ju fasn varit nyår så det är vell lika bra att slänga in några rader.


Det har hänt så sjukt mycket på den här veckan som jag inte har skrivit någonting här men kan ju iallafall börja med att berätta att min och jannices resa till Hollywood var awesome!!!

Vi tog bussen ner kl 11 på kvällen på onsdagskväll sedan väntade en lång resa i en sketen greyhound buss.. fan vad jag hatar greyhound.... skabb.. Vi kom iallafall fram til downtown LA kl 6:30 på morgonen så då tog vi en taxi mot hollywood och hostelet som vi skulle bo på.

Vi kom dit så sjukt tidigt så vi fick sitta och vänta tills 11 för att checka in så jag och jannice ställde oss och gjorde pannkisar, eller ja jannices såg mer ut som scrambled eggs ;D hahah

Efter att vi checkade in så tog vi en promme till walk of fame(något som är sjukt överskattat) och sedan tillbaka till vårt hostel för att signa upp oss för en limo ride! Kvällen var sjukt jävla underbar, vi var 16 pers i en limo, hög musik och damp. Först körde dom till en bar där dom spelade in ett avsnitt av desperate housewives(när susan åker på en tjur), Jannice red så klart på tjuren, OCH blev avkastat. hahaha! as roligt att hon gjorde det!!

  In tha limo!

Efter vi var på desperate housewives stället så åkte vi till en klubb ett block från vårt hostel, det var as roligt. Det slutade med att jag och Jannice gick och lade oss 6(?) på morgonen. Lyckat!

Fredag

Vår andra dagg blev lite seg men vi gick iallafall runt lite mer på sunset blvd och sen upp till hollywood blvd, skitroligt med allt folk och alla som var utklädda!

På kvällen var det dags för att påbörja nyårsfirandet, vi beslöt oss för att stanna på hostelet och parta där vilket var sjukt jävla kul. Folk från alla möjliga länder, väldigt lyckad kväll.

Lördag

Vi tog en bus tour runt om i hollywood, beverly hills osv. Den turen var inte så jävla awesome eftersom att vi hade blivit lovade att se playboy mansion och hollywood skylten på nära håll, vi frös och vi var arga. Det var dock kul att se alla kändisars hus! Jag satt och försökte välja vilket hus jag vill flytta in i.

  Michael jackson's mansion!


På kvällen träffade vi två kompisar till mig som jag träffade för ca 3-4 månader sedan på en fest i Berkeley som bor i LA. sjukt roliga grabbar, det blev lite festligheter och sedan avslutades dagen med en stor fet pizza slice.. yummmyyy..

På söndagen vaknade vi rätt tidigt och sedan checkade vi ut, sen tog vi en sista promme upp till starbucks..

kl 12:20 pm satte vi oss på en buss som skulle ta oss tillbaka till san francisco(sa dom iallafall). När vi kom ut på motorvägen så var trafiken PACKAD. Den var helt omöjligt att ta sig fram... efter 5 timmar var vi fortfarande fast i bilkön och då var vi bara en timme ifrån LA.. Och sedan händer det som inte får hända.. dom stänger av freewayen.. Vi måste vända tillbaka till LA igen för att ta 101 upp till SF........

Vi stannar och äter i santa monica efter det så har vi tydligen 8 timmar kvar.. vilket betyder att vi kommer hem mitt i natten och jag kan inte ta mig hem till orinda med bart(den slutar att gå 12 på natten och börjar igen 4:30).. Jag kom fram till san francisco kl 3:15 på natten, så då traskade jag till första bästa ställe som såg öppet ut, ett hamburgar hak. Det var jag + en massa uteliggare där.. creepy som satan... ajja, efter över en timmas väntan så kommer jag hem till Orinda där min snälla värdmamma hämtar upp mig! sneeellt!!!! <3


 

That's all about my trip to the city of angels ! All I can say is that I had a great time and that I love Hollywood!!


 


Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards