carolain

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Caroline Strindlund - 9 januari 2011 05:49

Hallå där kött och blåbär!

Har det förjävligt bra jag iallafall... Jag har det så himla bra så att jag egentligen inte borde skriva här hur bra jag har det för att inte göra er där hemma alltför avundsjuka, I don't want to brag to much u know ;)

Iallafall så vaknade jag först 6 imorse.. hörde att ingen var uppe så jag snoosade tills 7 då jag hörde barnen och min värdmamma stöka i köket.. NEJ, måste kliva upp(tänkte jag). Hör sedan min värdmamma säga till en av barnen: Gå upp och säg till Caroline att hon kan komma och åka skidor lunch istället om hon vill. Trött som jag var så sa jag ända från mitt sovrum: SEE YOU IN THE AFTERNOON!

Med ett leende på läpparna blundade jag och vänta på att det skulle bli tyst så att jag kunde somna om då min värdmamma skriker: EY CAROLINE! Let's boogie, I don't want to skii alone!!!! Jag tog en låååååååååååååååååååååång suck, satte mig upp i sängen och drog på mig understället... Ner slängde i en banan i väskan och åkte med dom..

När vi kom dit så ångrade jag inte en enda sekund att jag följde med :) Det var så sjukt underbart!! Snön var sådär lagomt hård, inte för isig men helt perfa, solen sken över dom vackra bergen och när vi kom upp så kollade vi på den fin fina utsikten över Lake Tahoe :) Åååå vilken bra dag jag har haft! Jag och min värdmamma åkte som några dårar hela förmiddagen, hon kör verkligen hårt med mig eftersom att hon tycker att det är så roligt att jag är van att åka.. Hon tar mig verkligen ÖVERALLT!! Asroligt!

Efter lunchen så kom barnens farfar upp så då åkte han med mig och min värdmamma lite! Sen åkte min värdmamma hem med tvillingarna så då stannade jag och åkte lite mera med farfarn och värdpojken! Han är jätteduktig att åka pojken med tanke på att han är 8 år vilket är asroligt! Snart klarar han sig vell ensam där i backarna. Han vill åka mellan träden, mellan stenar, i djupsnö, nerför brantar, ja överallt.. Han säger bara: CAROLINE, HITÅT!! Också sticker han :P

Aja, har haft en toppendag som avslutades med en as mumsig middag här hemma med familjen + några gäster :) Nu är jag fan slut som artist idag...

Upp imorgon igen och på med pjucksen, då blir det skidåkning med min värdpappa och hans pappa(tror jag) minsann :D


Nu ska jag slå på en film sen slockna så att jag får lite energi till att köra hem imorgon också....... Blä..

Puss och kram tavelram

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards