carolain

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Caroline Strindlund - 8 januari 2011 07:10

Hello hey !

Nu är jag tillbaka i underbara tahoe igen :)

Imorse vaknade jag 6, klev upp 6:55... Skjutsade barnen till skolan kl 8 efter att ha gett dom frulle och fixat deras hår osv..

Efter det så åkte jag och handlade lite mat till min värdmamma och sedan packade jag min bil och drog upp till tahoe runt 9:30, det tog ganska precis 3 timmar att köra upp vilket är perfa.. Vilket inte var så kul var att jag kom på när jag åkte förbi walnut creek att jag glömde min fastrak hemma(så att man slipper betala tull), men det löste sig. Min värdmamma sa åt mig att bara köra förbi tull grejen iallafall så får vi se om vi får betala någon penalty fee sedan eller något.. ajja, det gick myche bra att köra och när jag närmade mig alla fina berg och dalar så möttes jag av soooolen :) wonderful!

När jag kom hem så gick jag upp och facebookade lite och mös medans jag väntade med en gubbe som skulle fixa ugnen och torktumlaren. Efter att han åkte så for jag på safeway och handlade mat och hämtade pizza så att familjen skulle ha något att käka när dom kom fram. snäll som jag är.

Ajja, det är iallafall vi och en annan familj här som har 3 barn så nu har jag varit barnvakt till 6 ungar ikväll, inte länge men ändå. Jag är fan supernanny.

Det är så roligt att umgås med barnen iallafall.. Jag blir nästan lite rädd för mig själv när jag sitter och pratar och sk'mtar för länge, tanken slår mig att jag faktiskt är exakt som dom.. När ska jag någonsin bli vuxen??

Älskar mina värdbarn <3 dom är precis som småsyskon, ibland hur jobbiga som hellst, ibland är vi ovänner, ibland har vi askul, ibland skriker dom allt möjligt till mig, ibland säger dom att dom älskar mig och inte vill att jag ska åka hem någonsin.. Ja dom är helt underbara helt enkelt :)

När jag kom hem från LA i söndags så låg det en lapp på min säng från en av tjejerna där det stod:

Caroline, I miss you sooo much.

Thank you for everything

I love you

Då blir man ju tårögd, min värdmamma blev tårögd då hon såg vad hon skrev till mig med! haha! åå underbara människor :)

Den andra tjejen sa häromdan:

Caroline.. Hur länge har du kvar hos oss nu?

Jag- Ungefär 6 månader, hurså?

hon: åååå det är ju snart ju.....

Jag: Jag vet...

Hon: jag önskar att du kunde stanna här hela året!!! Eller nä, jag önskar att du kunde vara med oss VARJE DAG !!

Man blir bara så sjukt glad!!! Kommer att vilja hälsa på dom jämt :) Men jag har 6 månader kvar, och dom ska jag verkligen ta vara på !! :)


Nu ska jag sova så att jag har ork att åka massa slalom imorgon !! :)

Puss och kram!

I miss you

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards