carolain

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Caroline Strindlund - 30 juni 2010 14:31

phuuh, nu är jag klar med Ambassadens check list.. Känns super skönt, men är ändå lite nervös över om man har råkat fyllt i fel någonstans, + att jag har 2 barcode nummer eftersom att jag fick lov att göra en ny efter att jag hade gjort klart min första. Bokade även min tid i det första barcode numret, sen gick det inte att avboka den för det stod att jag inte hade en tid, sen stod de att jag hade en tid igen osv när jag skulle boka en ny med de nya barcode numret.. fattar ingenting  av vad jag just skrev... men men det löser sig ;P


Det jag måste ta med mig till ambassaden är:

Pass: såklart :)

Ett foto: MÅSTE vara i färg och får inte vara mer än ett halvår gammalt, 5 gånger 5 cm.

Kvitto: Ett kvitto från banken som visar att jag har betalat visum avgiften, internet kvitto godkänns inte.

Visa application form DS-160:Hämtas på internet på usemb.se, man behöver BARA ta med sig bekräftelse sidan och inte hela formuläret.

Kuvert: Med sin egen adress på och med frimärken på för 65 kr så att de sedan ska kunna skicka tillbaka passet igen.

"120 personbevis": Går att hämta ut eller beställa från skattemyndigheten.

Kontoutdrag: Tydligen så vill dom ha ett kontoutdrag så att dom kan se hur man ska klara sig där borta.

DS 2019: Har man STS så får man det hemskickat, förmodligen med andra organisationer med.

Bevis på att man har betalat SEVIS fee: Finns även det i häftet




  


Av Caroline Strindlund - 30 juni 2010 12:23

Hejsan hoppsan!

Idag vaknade jag upp med en aningens nervös känsla, jag ska till Ambassaden imorgon och allting är inte fixat :/ Måste ner på banken och kirra ett kontoutdrag, sedan måste jag vidare till posten för att fixa ett dyyyrfrimärke som jag ska klistra på ett kuvert som jag sedan ska ge till Amerikanska Ambassaden, dom ska använda det för att sedan kunna skicka tillbaka mitt pass och visum :)

Ska försöka uppdatera på fredag om hur det hela gick som! Tro det eller ej, jag är jävligt nervös. TÄNK OM någonting är fel :/ Nä ush hemska tanke...


Det är så jäkla nära nu och jag kan inte fatta att jag sitter i New jersey om mindre än 2 veckor!! Pirrr i magen där alltsååe!

Längtas så otroligt mkt, och min värdfamilj känns så gullig så jag längtar efter att träffa dom med :)


12 DAGAR KVAR TILL USA!!!


Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards