carolain

Alla inlägg den 5 december 2010

Av Caroline Strindlund - 5 december 2010 08:54

Varför är JAG så dum att jag inte går och lägger mig när jag är så sjukt trött.. Fastnar vid datorn så fort det är dags att sussa.. Typäääst...


Ajja, NU äre såhär att jag inte har så mycket att berätta efterosm att jag har jobbat 24/7 sedan i onsdags eftersom att mina värdföräldrar är i Hawaii och kommer hem på tisdag, kul för dom!!

Den här helgen har ändå varit skön eftersom att paret som mina värdföräldrar reser med tog in Josefine den första au pairen här för att ta hand om deras barn medans dom var borta så nu denna helg så har vi haft sleep overs hemma hos oss.  5 barn, 3 vuxna, lovely.. Det är minst sagt skönt när dom har lagt sig och man äntligen får lite lugn och ro!!!

Igår så skjutsade vi barnen på kalas i Concord på ett ställe som hade sjukt mycket studsmattor, as kul!!! Jag och josefine hoppade dock inte.. kändes dumt att krasha barnkalaset bara sådär liksom!! Men men, det var ett bar tidsfördriv :)

När vi kom hem så mådde jag BAJS KISS KRÄK dåligt!!! Menar inte att jag hade magsjuka eller något utan bara att jag fick sån sjuk jävla migrän.. Klarade typ inte ens av att slå av datorn för att det inte gick att titta in i skärmen.. ush vad jobbigt det var att somna, ville typ grina.. Men det gick över och jag överlevde.


Idag så gick brandlarmet igång... as kul...... verkligen... Vi stod i köket och pratade om just brandlarmet då vi stekte pannkakor då brandlarmet heeeelt plötsligt gick igång.. AAAH, panik.. Brandlarmet är så sjukt jävla känsligt... Så minsta lilla kan få brandlarmet att lösa ut, men men.. Fixar carro fixar allt.. eller ja.. fixar och fixar, det var ju dom som ringde upp och  frågade om det var ett "false alarm", jag sa JAAAAAA!!!!! Vart as orolig att det skulle stå 3 brandbilar eller någonting på vår infart... USH vilken pulshöjare...


En sak till som hände är att vi kom på att det spökar i vårt hus.. as läskigt..

Vi brukar aldrig låsa dörren ut till garaget när vi går in och ut eftersom att själva  garage porten alltid låser sig MEN när vi kom hem från lite lek med barnen så frågade pojken mig varför dörren var låst.. Konstigt tänkte jag.. Kanske josefines syster har låst den? (som hade stannat hemma) Sen när jag ska låsa upp så märker jag att BÅDA låsen är låsta på dörren så jag måste knyckla upp båda låsen.. Sen går vi in och frågar sofie om hon har låst och hon säger, nej jag har inte låst någon dörr??

AS LÄSKIGT.. Hur fan hände det??? Känns fan som att någon har vart här eller nått :S Men hur ska dom komma in i garaget???? SKUMT SOM SATAN...BÅDA LLÅSEN?? Aja, det är ett mysterium...

Aja, nu äre bedtime så att man kan vakna upp i tid till ungarna som lär vakna runt 7 som vanligt... Uuuuh, längtas tills måndag då det är skola igen, ÄR TRÖTT!!

Ha det göööööttt :))

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards