carolain

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Caroline Strindlund - 20 december 2010 06:16

Update från ett stormigt tahoe! BLÄ vilket bajsväder.. fy faaaan....

Vi gav oss ut 7:30 imorse, världens storm.. snöklumparna bara dunsade mot biltaket då dom blåste ner ifrån träden.. Och inte nog med det, när vi kom till skidbacken så var det 1 000 saker att göra, 1 fixa skåp, 2 klä på 3 virriga barn, 3 få ut dom 3 virriga barnen till deras skid instruktörer.. Det låter lite men det kändes just då som att det var hur mkt som hellst. När jag och min värdmamma åkte upp för liften så förvandlades den redan vidriga blötsnön till regn.. kul, dyngblöta och kalla åkte vi ner och satte oss i liftstugan, alla gjorde samma sak. Dom stängde ner liftarna vid 2 tiden för det gick inte att åka. Man såg för det första ingenting och för det andra kom det ner så bajsmkt snö som gjorde ont i ansiktet av all vind. Aja, hem kom vi iallafall helskinnade. Skönt att jag inte behövde göra allt detta ensam !! Imorgon så bär det iväg ut till backen igen för att barnen ska på ski team igen, så ut ska vi kl 7:30 på morgonen igen sedan ska jag köra dom till backen och hänga där tills att dom har slutat :) Känns lite småjobbigt nu eftersom att vädret är som det är, jobbigt. Det ser verkligen ut som snöstormen i Emil i lönneberga då han ska rädda Alfred från blodförgiftningen :D haha! Gälet.


Det ska bli skönt att komma hem igen på onsdag verkligen för att göra klart inför julen :)


Nu innan jag ska sova så måste jag bara berätta om min dröm som jag hade förra natten!

Den låter så sjukt töntig nu när jag tänker på den men fy fan va läskigt det var..

Drömde att jag var på hawaii (kommer inte ihåg med vem) sen bode vi på en jätteliten ö, den var as liten. Sedan bredvid en bit längre bort fanns det en till ö och allting var jättebra. Sen var vi ute och åkte båt en dag nära den andra ön också blir det världens explosion uppe på berget på ön, men det händer inget mer, sen när vi slappnar av så börjar det komma as mkt lava ut och stenare flyger i luften och landar i vattnet runt omkring vår båt. Folk som är på den lilla ön försöker att springa ifrån allting men alla bara dör :s

Så då åker vi tillbaka mot den andra ön där det är säkert men då händer det samma sak där och vi är fast. Sen är det massor med explosioner och stora stenar flyger så jag dyker ner i vattnet(av nån andledning) och blir träffad av en stor sten rakt i ryggen som är påväg att dra mig ner.. AAAS LÄSKIGT!! Sedan dör jag nästan  och sen vaknar jag upp i sverige hemma på ljungvägen.  Vi sitter och pratar om allting som har hänt och alla är ledsna, sen får jag ett brev ifrån min värdmamma om att jag har brutit au pair reglerna eftersom jag åkt hem utan att säga till, bredvid är det en tjock bunt med papper som det står AVTALSPAPPER på med stora bokstäver,hahahaha.Sen sa jag till mamma och therese; jahapp.. jag antar att jag måste åka tillbaka då.. hahaha! så sjukt kul nu när jag tänker på det. varför drömma om en vulkan, vi pratade inte direkt om nån vulkan igår.. ajja, as konstigt iallafall. Var verkligen en panik dröm iallafall som enbart framstår som as töntig nu i efterhand.. pärsk , önskar någon var där för att se vilken hardcore dröm det var. Kändes verkligen som att jag var där och att allt var på riktigt, men som sagt, man är vell viking, finns ingen vulkan i världen som kan döda mig inte ;)


Godnight goodnight! Inatt ska jag drömma om my little ponnys och regnbågar :)


 


Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards