carolain

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Caroline Strindlund - 22 december 2010 05:39

Heeejsan :)

Jag har det så fruktansvärt bra nu så det går inte att beskriva. Jag minnst sagt behöver detta året efter dom 4 sista skitåren.. Känns så skönt att äntligen göra något som faktiskt gör mig glad :)

Är glad att min värdfamilj låter mig följa med på så mycket och på att jag får vara med överallt, så roligt. Dom får mig verkligen att känna mig som en i familjen :)


Idag så skjutsade jag barnen till skidbacken som vanligt 7:30! När vi kom dit så gick vi till deras skåp och hämtade ut skidorna och sedan gick jag med dom till deras skidledare. Efter att jag såg barnen åka upp för korgliftarna så tog jag bilen hem och städade upp lite efter frullen och sedan drog jag och min värdmamma tillbaka till skidbacken igen när det var dags för barnens lunch. När dom efter lunchen begav sig ut igen så drog jag och min värdmamma också på oss pjäxorna och skidorna och drog iväg upp i liften. Snacka om att hon drog iväg med mig ÖVERALLT. Hahah! Det var riktigt roligt, och det var så kul när hon kunde visa mig runt i alla en miljon backarna som fanns som jag inte hade lagt märke till än, fick inte uppfattningen om att det var så stort när jag åkte ensam.


Pudersnö öööverallt ! Hon drog iväg med mig till en backe som heter "god our fader" och den var inte att leka med kan jag lova, dödsbrant och aaas mkt puder :) Jäävligt roligt för man behövde inte vara rädd att ramla för man landade ju mjukt ;) hahah!(ramlade för övrigt 2 gånger i den backen..) Det var verkligen världens hardcore skidåkning, våra ben gjorde så sjukt ont så det var galet! Mina lår krampade som satan där på slutet. Var grymt slut!!! Man fick verkligen jobba sig nerför backarna pga att det är så sjukt jävla mycket snö och det är inte på många ställen det är så jättebra pistat! KUL som fasn!


Efter det åkte vi iallafall hem och jag hjälpte barnen med dusching, kläder och hår fixning(DET ÄR NOGA) medans min värdmamma åkte iväg för att uträtta några ärenden nere i Truckee! Efter det for vi till ett ställe som heter village pizza och käkade, jag åt en ceasar sallad som var aaas god, min värdmamma beställde in köttbulle pizza som jag smakade lite av också för den delen och barnen tog en cheese pizza. Alla mätta och belåtna!


Nu sitter jag här i min sköna säng, skönare än den i Orinda faktiskt! Eller.. vet inte riktigt om den är så skön men jävligt nära. Ska börja att packa ihop mina saker nu så att jag är klar för imorgon eftermiddag då vi ska åka hem för att sedan åka hem till min värdmammas vänner(familjen där min kompis elin är au pair) och ha lite julmys, vi ska se på Ensam hemma i deras bio med ongarna, mysipys!


Nu ska jag packa ihop mitt pick och pack och läsa Peolpe magasine innan jag ska återgå till drömmandet!


Hoppas alla där hemma har en lika bra julvecka som jag har :)

Kramar från carlin

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards