carolain

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Caroline Strindlund - 21 december 2010 06:30

DETTA INLÄGG FÅR ICKE LÄSAS AV MINA SLÄKTINGAR, KOMPISAR OCH ALLA ÖVRIGA SOM VILL HA HEM MIG(Förhoppningsvis)


MEN jag har funderat jättelänge att komma tillbaka till USA 2012 om ingenting annat dyker upp. Så vad vill jag göra? jo, jag vill åka tillbaka och studera Hotel och turism i Miami. Utbildningen är 9 månader lång och väldigt bra att ha med sig. Det ser jättebra ut verkligen. Diplomet man får efter kan hjälpa till hur mycket som hellst till att få jobb i framtiden.

 

Det är än så länge bara någonting jag funderar på om det som sagt inte dyker upp någonting annat. Vill inte komma hem till kramfors och sedan återgå till att göra något bajs som jag blir halvt deprimerad utav. Kollar på utbildnignar för fullt, har hittat några i sverige som jag gillar men ingen som jag vill gå direkt och ingen som har någonting som jag vill bli(inte för att jag vet själv vad jag vill bli).. Det enda jag vet att jag vill göra är att jobba med människor. Sen kan jag inte sätta fingret på VAD jag vill göra. Ena dagen vill jag bli polis, andra dagen vill jag jobba utomlands inom turism, tredje dagen vill jag jobba inom idrott.


Fuck this. vill inte bli vuxen och bestämma vad jag ska göra rästen av livet :( Känns så... trist.. Jag vill ut och utforska världen :) Därför  jag känner att jag vill plugga i miami för att få en jättebra utbildning samtidigt som jag är kvar här i staterna för att utforska lite mera. Ett år räcker fan inte!!!


Ajja, den som lever får se! au pair livet kommer jag nog vara mätt på efter ett år, det är säkert. Fast att det kommer att bli så sjukt sorgligt att lämna familjen som har blivit som en andra familj :/ Igår när vi var i skidbacken så sa tjejerna "vi kan säga till alla att du är våran storasyster".. Så himla gulligt :) Dom är verkligen som småsyskon med eftersom att man ibland bara vill slänga ut dom i en snödriva men samtidigt så tycker man om dom så sjukt mycket. Kommer att bli många besök till Orinda i framtiden :)


Nog framtids snack NU är klockan halv 10 och jag MÅSTE sova NU så att jag har ork i kroppen för massa skidåkning imorgon !!! Sov gott och vakna torrt!

 


Av Caroline Strindlund - 21 december 2010 03:42

Vaknade 6:00 am

klev upp 6:30

åkte med ungarna till skidbacken 7:30

åkte skidor från 9:00am -3:00pm..

Kom hem 4:00 pm..


Klockan är nu 6:30 pm och jag är trött.. som fan..

Ska prova ett par nya skidor och pjucks när min värdmamma kommer hem för att hon ville att jag skulle åka på andra som är lite mer "advanced" som hon sa.. Eller nya är dom inte, det är dom hon åker på nu tror jag , men dom är jättemkt bättre än dom jag åker på nu iaf :)

Har bestämt mig att jag ska hänka på upp hit till tahoe typ 1-2 ggr i månaden, dom kommer att vara här varje helg så jag får följa med upp då jag känner för det :) sneeellt!


Aja , idag så var vädret mycket mer skidvänligt, det kräksnöade verkligen men det var inte storm idag iallafall + att det regnade inte. Det var pudersnö, skoent.  Det är så himla mysigt här uppe, önskade att jag hade några kompisar här dock. men men, har ju dom jag har i Orinda och det är ju trots allt där jag är jämt.


Nu kommer hon hem :)

Godnatttt t

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards