carolain

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Caroline Strindlund - 2 juli 2010 23:48

Nä... ringer ingen klocka...     

Av Caroline Strindlund - 2 juli 2010 22:47

Hello everyone!

Har nu lagt mig till rätta i sängen efter en grym stekar dag i solen. Blev väckt av telefonen imorse då syrran ringde och frågade om jag ville komma ner till stan under hennes lunch och sitta i solen med henne i gräset, javisst sa jag. Gjorde 2 mackor, tog min ramlösa och cyklade ner och där satt vi i en halvtimme o surrade och stekte.

Sedan hann jag bara hem och sola ett tag, sedan så kom Malin och hämtade mig också for vi till Sollefteå för att tatuera oss, jag blev hur nöjd som hellst :) Tatuerade en bit av en Queen text på revbenen från låten these are the days of our lives till min fina pappa <3 Blev hur nöjd som hellst :) Ska bli kul att se när svullnaden går ner osv.. Är öm som fan nu, men det är ju sånt man får ta, ont gör det ju inte så man får vell nöja sig med det. Då var alltså tattoo nr 3 ditsatt så nu blir det lugnt på ett bra tag :)


Nu ska jag skriva ner litegrann i mitt pre departure project och sedan slå på en film och förhoppningsvis somna i tid sedan, ska iväg och sola och bada imorn i storsjön :) Blir inge bad för mig, vill inte döda tatueringen hellst.. Men men.

Bye folks

  

Av Caroline Strindlund - 2 juli 2010 00:31

VILKEN DAG!!!

Först och främst så jobbade jag igår kväll, tråkigt med sämst väder men annars gick det bra, dom var snälla och lät mig få sluta 22:30 ist eftersom att jag skulle bege mig till huvudstaden.

Ställde klockan på 02:30, snoozade till 03:00 vilket var alldeles för sent efterosm att jag skulle plocka upp malin 03:30, kom iaf iväg men dock 10 min för sent... Körde stressad som ett as.. Men till slut så tog vi oss fram till sundsvall i tid. MEN när vi skulle betala parkeringen så fungerade inte några av våra kort, paniken steg och pulsen ökade.. Till slut så såg vi en lapp där de stod att man kunde betala via sms, så det gjorde vi, skickade ett sms i timmen innan min smarta mamma ringde och sa att man kunde dra iväg flera stycken åt gången.. He hee, det gäller att vara klok.

Vi kom iaf på tåget i sista sekund, kunde pusta ut men kroppen var så jävla spänd och uppstressad så sova var inte ett alternativ..


AMERIKANSKA AMBASSADEN

När vi väl kom fram till sthlm så tog vi en buss vidare mot ambassaden där jag ställde mig i kö nästan påen gång.

Kom in väldigt fort.

Först så fick man visa upp sitt pass och några andra saker så att han skulle se så att man hade allting.

Efter det så fick man gå in och lämna ifrån sig all elektronisk utrustning som mobilen och ipoden, väskan skulle genom en röntgen också fick man gå igenom en sån där pip grej som på flygplatsen (piper ALLTID för mig men inte idag, KUNG).

Sedan fick man gå in i själva byggnaden, där fick man lämna in sina papper och sedan sätta sig ner och vänta på att sitt namn ska bli uppropat, är väldigt imponerad att dom lyckades säga Strindlund även om det kanske inte riktigt lät som det skulle..

När man blev uppropad så fick man gå fram till en lucka och svara på ett antal frågor. Sen var det bara att vandra utåt till Malin och dra sig in mot stan.


Svårare än så var det inte! Nu är det bara att planera rästen! SNART HÄNDER DET!!! Pirr i maaagen. Hur många resväskor ska jag taaa??!!! Ska jag ta en och köpa en till där sen? Eller ta två nu?! Men då måste jag ju betala en avgift för den andra väskan.. Hmmm... Blir nog en stor väska sedan handbagage.


Nu ska jag sova, puss och godnatt :)


 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards