carolain

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2010 06:44

Kort kort inlägg för nu är Calin pömsig minsann!

Au pair mötet var trevligt, träffade Josefine där som kom förra veckan. As kul var det att träffa henne, hon var väldigt trevlig :) Vi två var dom enda svenska tjejerna på mötet konstigt nog.

Efter det så for vi iväg till safeway och köpte smör mm, vi hade helslut hemma här och jag har blivit beroende av mackor, har även börjat att drucke mkt mjölk vilket jag egentligen inte tycker om, tycker fortfarande inte om det när jag dricker det här men ändå blir jag alltid sugen på det på något underligt sätt.. It's wierd.  Efter det så visade jag iaf Josefine huset jag bor i och sedan skjutsade jag hem henne efter många om och men :D hahah! Det var inte det lättaste att hitta minsann, sedan så var det ju kålsvart ute med såatteeee. Not easy om man sääääg!


Nu har jag nyss tröckt i mig en smörgås och nu ska jag bara dricka upp mitt te sedan är det raka vägen till min älskling. Alltså sängen.. Jag kan höra hur den ropar mitt namn..

Började som sagt 7 imorse så är en aningens trött, börjar nog 7 imorgon med.. Fast iofs.. Det längsta jag har sovit på 2 veckor är till 07:40 am och det var sovis för mig! Mitt liv har helt klart förändrats totalt! Jag äter dömkt frulle, jag dricker mer kaffe, jag har svårt att sova till längre än 10 (dom 2 dagarna jag provade) och jag tyckte att det var skönt att vara ute och springa igår! Hmm... Detta är nog nyttigt för mig! Nu ska jag bara försöka ändra mina kostvanor och komma igång att träna! Spring spring spriiiing!!


Godnatt :)


Av Caroline Strindlund - 28 juli 2010 02:14

Tjaaa

Nu har jag slutat för dagen, eller jag slutade för ungefär en timme sedan, barnen och mamman skulle iväg på kalas :)

Igår var det en jobbig dag eftersom att barnen var så himla griniga och tjuriga, + att dom försöker att testa en nu i början så just därför hade jag lite ångest när jag vaknade imorse över att det skulle bli samma sak, men idag så var dom helt plöstligt huuuur lugna som hellst helt sjukt.. Men det vart en rejäl surprise så nu slipper jag någon huvudvärk idag :)


Igårkväll så åkte jag iväg till reservatet i Lafayette och sprang och gick lite runt en sjö som är där. Det blev bara ett varv eftersom att klockan blev så himla sent. Nästa gång får det bli fler :) Jättebra sträcka att springa.


Ikväll kl 7 pm så är det ett au pair möte i parken här i Orinda. Vi ska få glass och grejer :) Ska bli roligt att träffa några andra au pairer i området.


Denna helg så är jag ledig, woho! Familjen skulle iväg till Tahoe och jag fick följa med om jag ville, men jag gör det någon annan gång ist för denna helg så ska jag följa med Anna och Maria + deras gäng till nått nöjesfält på lördag och sen på söndag så ska vi in till San Francisco !!!!!! :D :D :D As kul att jag får följa!


Jag har märkt att jag ständigt går och småäter här, frukt, godis, kakor, bullar, russin osv osv.. Hela tiden, och det är som när man är hemma, man går och kollar i skafferiet JÄMT för att se om det finns något nytt sen gör det inte det. Skillnaden här är att här finns det ALLTID någonting nytt!! Svinjobbigt :/ Men nu ska jag börja springa en massa så nu jävlar !!


Ajja, nu ska jag hoppa in i duschen så jag blir klar någon gång

Hörs och stööörs :)


 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards