carolain

Alla inlägg under juni 2010

Av Caroline Strindlund - 21 juni 2010 15:00

TJA!!

Har nyss avklarat första dagen som ledare på fotbollsskolan, det har varit en skön dag med onga. Men jag är så fruktansvärt trött. Kunde inte somna igår överhuvud taget.. Låg och lyssnade på när mamma gick på jobbet, sjukt irriterande. Sen när jag väl somnade då skulle jag kliva upp.. KUL. Men men, får sova nu i några timmar innan träningen börjar, orkar man ???? Usha.. Ska ringa på kramm nu, ska tydligen jobba onsdag kväll.. Kommer inte orka de efter en dag på fotbollsskolan, sedan så skulle jag gärna vilja spela matchen vi har på kvällen med :/ Men får se.. Känns pinsamt att ringa när man har tackat nej till allting annat.. Men ja, får se om jag ens vågar ringa.. Aja tjooohej! Nu äre sovtajm


 

Av Caroline Strindlund - 20 juni 2010 17:54

Tjena SÖNDAG!

Då var årets stadsfest avklarad då, faktiskt jävligt skönt att den är över.. Har haft roligt, men som vanligt så tappar jag alltid bort folk så att har mest bara gått runt runt känns det som. Men nationalteatern va riktigt bra igår, hade roligt inne på gladan med, träffade många människor som jag inte har sett på hundra år vilket var jättekul. Men jag har aldrig känt mig så här mätt på kramfors som jag känner mig nu, längtas till en månad när jag befinner mig i new york :)


Har kommit på nu att jag inte kommer att gå på stadsfesten igen förrän om 2 år, är ju inte hemma nästa år på sf. Haha, fan va overkligt detta känns.. Men jag kommer nog att ha nöjen så det räcker och blir över i år ändå :) Funderar även på att fortsätta fotbollen i San fransisco, men det är som sagt bara något jag funderar över.. Får se, skulle vara skojj :)


Nu blir det film, sääääääääääääääääs..


/ C

Av Caroline Strindlund - 19 juni 2010 15:53

DOM DOM DI DOM, DOM DOM DI DOM...

Party ON!! Stadsfesten sitter lämpligt

  


Av Caroline Strindlund - 18 juni 2010 12:33



Grattis världens bästa pappa på födelsedagen!!!!! <3

Jag saknar dig mest av allt i hela världen, du är bäst och jag kommer alltid att sakna dig och det kommer alltid göra ont när jag tänker på att du är borta från oss.. Det känns fortfarande helt sjukt och overkligt.. Ibland måste man fortfarande tänka efter om det är sant eller inte, men jo det är sant.. Du är någon annanstans nu och jag vet att du har det bra, jag hoppas iallafall det... Det här är min tyngsta förlust och att beskriva hur saknad du är det är en omöjlighet... Saknar dig här hemma och på sidan av fotbollsplanen och på alla andra ställen.. Det känns bara så tomt.

Grattis på födelsedagen pappa, vi saknar DIG !!!

"I love you 'til I die"

Av Caroline Strindlund - 18 juni 2010 00:23

Hejsan!

Blåser in med ännu ett mittinatten inlägg.. Blir ju som bättrere..

Just nu är känslorna på TOPP, gjorde min första match på kanske 4 år (?) med kramfors idag och de gick bra, vi vann med 4-1 mot Arnäs :) Mkt mkt bra. Och sara gjorde 4 mål, är ju rätt skapligt det med om man sääääg...

Efter den glada övikstrippen så börnade jag hemmåt på cykeln för skulle egentligen prata med min värdfamilj 22:30 och klockan var rrunt 22:50 när jag landade på IP.. Men jag hann hem, slängde in ett mejl och anslöt mig på skype och som tur var så var hon (värdmamman) kvar vid datorn. Och gud vilken rolig människa att prata med, hon verkar så himla rolig och så glad, det gillar jag :) Att ha någon att skojja med är MINST SAGT viktigt! Men det var ett lyckat men kort samtal, men det gör inget, finns ju fler dagar att prata på :) Dessutom var jag så djuriskt hungrig efter matchen så direkt när vi la på så slängde jag i mig en kycklingsallad som min gullemamma hade gjort till mig :) Söööt morsa..


Men nu ska jag sova så att jag är taggad för kramfors stadsfest imorgon :) Puss och godnatt / C

Av Caroline Strindlund - 16 juni 2010 17:49

Tjobräää!!!

Jag har kommit på att det här med ledighet är alldeles för dåligt för mig, jag är alldeles för BRA på att ta det lugnt. Men idag sov jag iaf "bara" till kl 12. Måste bli en ändring på detta.. Hoppas att fotbollsskolan ger mig lite rutin iaf med att gå och lägga mig och kliva upp osv..


Men men, har iallafall tryckt in en till plan nu innan jag åker som jag inte tänker berätta om vad det är förrän det har skett. . Hehhe!!

Måste verkligen börja planera min resa nu, finns mkt jag måste fixa med papper, men just nu så kan jag inte göra någonting alls när det gäller papper eftersom att jag måste invänta visum pappren från USA innan jag kan boka tid hos Amerikanska ambassaden i sthlm. Så nu är det bara att vänta, under tiden får jag vell prata lite mer med familjen osv :)

En sak jag måste köpa är en adapter så att jag kan använda datorn och alla andra elektriska saker.. Det hade jag inte ens tänkt på förut..  Men bara att köpa!!


Men nu ska jag käka lite mat snart och sedan bege mig iväg för fotbollsträning och efter det kanske vara med emma och Malin :)


Ha det braaaaaaa!! / C

Av Caroline Strindlund - 15 juni 2010 21:55


På tal om mygg...

  

Av Caroline Strindlund - 15 juni 2010 15:47


Vilken jävla myt att myggbett inte ska klia om man bara låter myggan sitta kvar och suga tills den är klar.. Funkar ICKE. Har provat flera gånger, även för 5 minuter sedan. Jag satt och tittade på när en mygga sög mitt dyrbara blod medans den bara blev fetare och fetare... Det stacks så att jag höll på att bli galen. Men till slut kände han sig nöjd och avslutade lugnt och fint sin måltid och flög iväg. Och vad hände sedan? JO, har ett fett jävla myggbett på en knoge som kliar så otroligt mycket.... Fattar inte att det finns dom som ALDRIG har haft ett myggbett.. Helt sinnessjukt... Fick ju myggbett redan när snön låg kvar. När jag var liten så fick jag åka in på akuten pga myggbett, hade 100 st i bara ansiktet. Visserligen så satt jag i en barvagn när detta hände samtidigt som det kom en "myggflock".. Livet är inte lätt när man innehåller gott blod!


  

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards