carolain

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Exhausted

Av Caroline Strindlund - 30 juli 2010 07:34

Hej :)

Nu har jag inte skrivit här på.. hmm.. ja kanske två dagar eller något. Orkar helt enkelt inte kliva upp tidigare för att slå på dotan, sedan orkar jag inte slå på den när jag ska gå och lägga mig. Så är det, jag är trött helt enkelt.


Ialllafall, igår så jobbade jag från 07:00-16:30 och sedan tog jag bilen till Berkeley, åkte först fel typ två gånger men sedan kom jag äntligen fram till Grizzly peak. Och det var ingen dimma igår överhuvudtaget!!!!!!!!!!! GISSA OM JAG HÖLL PÅ ATT KÖRA AV VÄGEN NÄR JAG SÅG GOLDEN GATE BRON BORTA I HORISONTEN. Nä jävlar, det var coolt. Plus att anna ser hela den underbara utsikten över Oakland, San francisco och golden gate ifrån sitt hus.. WOW.. Nä det var roligt. Senare den kvällen så drog vi iallafall på bio i Berkeley, vi skulle först se män som hatar kvinnor (ja den går på bio här men här heter den the girl with the dragon tattooo) men man var tvungen att vara 21 för att få se den movien eftersom att dom tydligen serverade alkohol på den bion.. Wierd.. Men vi gick åkte vidare mot en annan biograf och såg på Dispicable Me och fy fan vilken underbar film, vi skrattade från början till slut, den var underbar. Passade ypperligt till min dåliga och fula humor!! Hahah, nämen det är ett HETT filmtips!!! THERESE STRINDLUND OM DU LÄSER DETTA SÅ KOMMER DETTA ATT VARA DIN NÄSTA FAVORITFILM !! :)


Har även stött på mina första problem här borta, har haft några tuffa dagar nu, men det kommer att bli lättare.  MEN, denna tid som jag har haft nu är den bästa tiden jag har haft på så länge och jag är så nöjd att jag tog detta beslut att åka hit. Älskar verkligen detta ställe och alla mysiga slingriga vägar och ja.. Naturen och dem trevliga människorna. Jag trivs så otroligt bra här och den som funderar på att sticka iväg på detta sätt bör verkligen göra det för att väntar man för länge så kommer det att bli för sent.  Tveka inte!!!


Ikväll så har vi haft en "avskedsmiddag" för maria eftersom att min värdmamma och hennes son åker till NY på söndag och dom inte kommer att ha tid att träffa varandra. Det var jättemys, vi åkte till Lafayette och åt på en resturang som heter Metro, as god mat. Sedan åkte vi vidare till ett ställe här i Orinda och köpte glass, den var underbar. Där kommer jag att flytta in de närmsta veckorna.

Det känns jättetråkigt att Maria ska åka hem, det hade varit så roligt om vi alltid kunde jobba ihop, det hade ju blivit så himla mkt lättare då. Plus att jag har så himla roligt med henne och anna, jättefina tjejer verkligen. Men hon kommer tillbaka Maria :) Och förhoppningsvis så ska vi tre försöka att boka en resa till Hawaii i November :D :D :D AWESOME!!!!!!!


Mkt resande för mig nu alltså för i oktober så ska vi ju också till San Diego på brölloppet :) As kul. Pratade en massa med min värdmamma nu ikväll och det kändes så bra, blev på bättre humör nu. Har haft det lite jobbigt med barnen nu i veckan så att vi pratade lite om det och det känns mkt bättre nu, dom testar mig nu den här veckan, typiskt ungar... Men jag försöker att vara hård!! I'm the boss ;) hahah!


Men nu måste jag sova så att jag blir redo för denna helg och dess bravader, på lördag ska vi till ett nöjesfält som heter Six flags(i walnut creek tror jag?!?!), sen på söndag äre san franciscoooooooooo :) Woooho :)

Okej, over and out, måste sova så att denna dag tar slut snart :D Dagarna bara rinner iväg, på måndag har jag varit hemifrån i tre veckor, känns som att jag har bott här för alltid eftersom att jag trivs så bra i området, samtidigt är allt väldigt nytt på samma gång :)

Ajja, detta blir ju bara längre och längre.. Dags att sluta! Hej då mina kära! Ses när vi ses och hörs när vi hörs!


Bamsekram till min släkt där hemma :)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Strindlund - 14 januari 2016 03:54

03:38. jag är vaken. Tanken har slagit mig att jag måste börja skriva av mig igen. Men det slutar bara med att jag blir arg på datorn som jag knappt kan andas på längre innan den bestämmer sig för att checka ut. Varför är jag vaken? Svar: jag är ...

Av Caroline Strindlund - 8 september 2014 10:18


Gissa vad??? Det är fortfarande varmt och skönt här borta och var inte orolig, ja jag var i San Francisco under den stora jordbävningen men sov mig halvt igenom den OCH jag behöver inte oroa mig för något vulkanutbrott eftersom att jag befinner mig p...

Av Caroline Strindlund - 6 september 2014 03:03


Aloha peeps :) Ligger i sängen på hostellet med Jack Johnson i lurarna och bara ler, känner att jag har så mycket inspiration i kroppen! Tack säger jag till mig själv som satte mig på planet och flög hit till självaste Hawaii. Var tvungen att köpa m...

Av Caroline Strindlund - 28 juli 2014 23:55


Oj vad längesen jag skrev här!! Hoppas ni inte smält bort av värmen under tiden jag varit borta :) Under hela den senaste månaden har jag haft sån sjuk beslutsångest över vilka val jag vill göra. Jag är en person som tycker om att göra nya saker h...

Av Caroline Strindlund - 30 maj 2014 22:43


Jag vet att det inte blir mycket bloggande nu för tiden, sorry!! Men som jag skrev i förra inlägget så är jag totalt slut efter ett par stressiga veckor, hoppas ni förstår! De senaste dagarna har jag haft svårt för att vara positiv, allting känns bar...

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards