carolain

Alla inlägg under juli 2010

Av Caroline Strindlund - 15 juli 2010 05:05

OKEJ, Hej allihopa! Tänker slänga in ett KORT inlägg nu, jag orkar verklgien inte skriva något mycket även fast jag egentligen har hur mkt som hellst att berätta för alla!!!

Den här veckan har varit hur bra som hellst och igårkväll var den STOOOORA kvällen, vi fick besöka NYC. Och ja, vad ska man säga? Det är en as fin stad, I love New York <3

Vi kom dit runt 7:30 pm och turen tog runt 3-4 timmar! När vi kom dit så var det rätt ljust ute men senare blev det allt mörkare och det var såååå fint :) Alla lampor och allting. Jag vill bara kliva ur bussen och gå runt och prata med folk och bara titta på alla människor.

Människorna är så himla trevliga här, det går inte att jämföra med sverige, vist folk är trevliga och hejar hemma med men här kan folk komma från ingenstans och bara börja prata med en, det är så himla roligt!! Igår så fick jag en pojkvän i stan, det var han som sålde varmkorv på time square ! Hahahah, han kallade mig för sweet sweden! Naaw, så mamma om du läser detta, I've found my prince!!!! :) (hahaha!!)

Skolan är väldigt jobbig, vi ställer klockan på 6 am och går ner och äter runt 6:40 am, sedan så kör den första lektionen igång 8 am. Och lektionerna är väldigt lååånga men ändå lite småroliga. Vi slutar sedan 5 pm så det är långa dagar detta, men bra sätt att lära känna alla. Idag gick vi igenom första hjälpen för barn, hlr och barns säkerhet osv.


Har fått många roliga kompisar här, de flesta är från Tyskland sen är vi bara 4 svenskar här. Men det gör inte så mycket för det hjälper bara mig att få bättre englska :)

Jag tänker inte lägga in några bilder från NYC ikväll för orkar helt enkelt inte föra över dom till datorn. Men kan iaf säga att jag har en as snygg bild på mig, min danska kompis och THE NAKED COWBOY!! Woop woooop!!!  AS KUL!!!


Kommer att skriva mer om den här veckan senare när jag har installerat mig i San francisco(förmodligen i helgen)! Hoppas att allting är bra med alla hemma!


Puss och kram och nyp i stjärten på er allihopa där hemma!! VI HÖRS OCH STÖRS!!! Imorgon väntar en lång dag med en flygning på 6:45 timmar, phuuh... Tur att jag har vänner den här gången på flyget :) BYE!!! <3


 

Av Caroline Strindlund - 11 juli 2010 23:58

 

IMORN STICKER JAG!!

 

06:00 Sundsvall-arlanda

12:00 Arlanda-München

14:15(?) München-New york

 

Skriver mer när jag kommer fram, packningen tar upp all min tid!

Nästa gång jag skriver är jag i USA ;) wööö!

Puss

Av Caroline Strindlund - 11 juli 2010 00:01

Hey ey ey!!

Vet inte vad jag ska säga riktigt om den här helgen.. Men måste iallafall säga att min familj tydligen är villig att gå hur långt som hellst för att får sig ett gott skratt.

Ska för det första berätta att jag är livrädd för stora fåglar, påfåglar, svanar, höns men framför allt STRUTSAR.. Är så fruktansvärt rädd för dom, huua..

_

Det roliga med det hela nu då är att min kära käääära familj har varit påväg nu i två år att ta mig till strutsfarmen i Övik men det har liksom inte blivit av..

MEN, den här helgen så har jag varit extra deprimerad eftersom att det är min sista helg hemma och hela världen har övergett mig för diverse nöjen, sen kommer min syster och mor med den briljanta iden med att vi kan hitta på något roligt idag, vist säger jag och frågar VAD? Dom säger: Vi kan vell åka till Nätra marknad :D:D:D.. Jag: ... nää.. de kan vi inte göra...

Sen när min depression steg våldsamt så satt vi till slut i bilen PÅVÄG mot nätra... Jaha tänkte jag... Roligt att få tillbringa sista helgen på läänge här hemma på nätra marknad och med the legendary Vild Hasse.

Men vi satte oss som sagt i bilen, och vi åkte och åkte och åååkte... Till slut viste inte jag vars vi var och PANG så svängde dom ASEN in på strudsfarmen... :/


Kan ju säga att jag höll mig på avstånd från "hagen", 3 meters avstånd från staketet kändes lagomt.. Sen säger mamma: Gud vilken tur att du var hungrig, nu kan vi nog gå in och äta snart :)))

Menyn bestod ungefär utav följande:

Struts filé med strips

Strutstacos

Strutsburgare

Osv osv osv...

Till slut så var jag ju tvungen att välja, så valde en strutsburgare. Och JA det smakade faktiskt bra, men jag blev bara lite äcklad av att dom där djuren som jag satt och åt sammtidigt gick utanför utan att själv ha någon aning om vad som händer(inte för att jag åt en som gick omkring där utanför ).. Men tror dock inte att dom tar köttet från farmen men ändå.. Eller?! :s


Ajja.. Jag tycker ialladall att ideén var jävligt rolig :D hahah!! Tycker om min knäppa familj :) Kommer absolut att sakna er aaaas mkt!!!!...


Har haft så jävulskt fullt upp de här senaste dagarna med att träffa allt folk.. Igår hade jag massa göra, torsdags med, onsdags med... Helt galet, sen idag då och imorn.. + Att jag samtidigt måste göra klart allt som har med resan att göra!!


Börjar att kännas en del i magen nu, jag ska verkligen åka snart!!!!! Helt sjukt detta, lilla jag i USA :) nä, fy f*n vilket underbart år detta kommer bli, perfekta barnbarns historien som jag ska berätta om och om igen på mina äldre dar ;) mohaaaaa!!


Nä nu ska jag avsluta det här evighetsinlägget :)

Gooodnaaattt!!!

 

Av Caroline Strindlund - 10 juli 2010 00:26

Nu är jag hemma från syrran igen. Kusinerna kom hem:) eller 2 av dom, så jag och syrran såg en film med dom, det blev någon med Jack Black som jag inte kommer ihåg vad den heter ens..

Patrik va iallafall bussig och skjutsade hem mig :)

Nu ligger jag och gör någonting som bara puckon som jag kan göra... Jag ligger och ser skräck film själv som vanligt, Dark water går på femman. Hatar verkligen skräckfilmer med barn, så jävla vidrigt.. Men ändå kan jag inte slita mig för att det är spännande på samma gång :( Uhuu, mardrömmar välkommen tillbaka ! Höhööö..


Imorn blir det till att umgås med Syrran och mamma och även med kusinerna som har tagit sig hem ifrån uppsala :) Treevligt. Får se vad vi hittar på, nått gf blir det iallafall inte eftersom att jag måste umgås här hemma, sen packa all skit :(


Imorn är det näst sista natten i min sköna säng.. det är sorgligt faktiskt, väldigt sorligt :( Men kommer nog att få sova i en skön säng där borta med så det är nog ingen fara med det. 


Idag eller igår kanske man ska säga.. Var det 2 år sedan pappa dog :/ Låg och tänkte på detta förra natten när jag skulle sova, och hur kan tiden bara gå på så fort?! Man tror att när något sånt här har hänt så kan ju livet verkligen inte gå vidare, men det gör ju det, varelse man vill eller inte.. Det känns så konstigt, för två år sedan när vi hade fått detta hemska, overkliga besked så blev man nästan lite irriterad på att allting bara gick på som vanligt utanför sjukhuset, att folk går runt och skrattar och har roligt när vi nyss har förlorat vår älskade pappa. Men detta är bara ett tecken på att världen inte kommer att stanna upp även fast det känns som att den borde göra det. Man måste kämpa sig framåt..

Sorgen och saknaden gör så otroligt ont, att sakna någon som man så småningom kommer att träffa är en sak, men att sakna någon som man inte kommer att träffa igen gör mest ont... Stackars pappa :( Vi saknar dig här hemma. Det är ett tomrum som aldrig kommer att fyllas ut, du kommer alltid att fattas här hos oss.. Jag önskar bara att man kunde få vakna från den här mardrömen snart och att du bara kommer hem igen och att alla ska bli glada.

Är iallafall glad att jag/vi har fått dom här åren och att vi har fått haft världens bästa pappa under vår uppväxt, dt betyder allt. Om jag skulle få börja om mitt liv och välja hur det skulle bli, så skulle jag välja dig som min pappa även om det skulle betyda att du skulle försvinna alldeles för tidigt. För jag skulle aldrig byta ut dig mot någon annan i hela världen!!

Vi ses i nangiala världens bästa pappa   

  

Av Caroline Strindlund - 9 juli 2010 18:16

HEJ i värmen :)

Det är världens underbaraste väder ute nu, I LOVE IT!! och till ett ännu varmare ställe ska jag, värmerekord i New York häromdan. Uuuhuuhu! Tur att de finns pool på hottelet ;)  Längtas nu, börjar att bli galen på packningen.. Ush va jobbigt det är, väskan väger 20 kg nu och är inte klar än.. Måste helt enkelt solla bort en del!


Sitter hos syrran nu och väntar på mat :) Idag blir det grillat, awesoooome!! Sedan ska jag nog ta en promme ner till älven och sätta mig på sandkajen och må ett tag !!


Nu är det ju bara fredag, lördag och söndag kvar här i sverige för denna gång, lite blandade känslor har jag, men inte mot det negativa håller. LÄNGTAS helt klart, men det som är lite jobbigt är ju bara att säga hej då och sånt. Men men, det kommer att gå bra, mamma och dom kommer och hälsar på någon gång i framtiden så det känns GRYMT. Brukar inte få sån farlig hemlängtan heller, bara att man sakna alla osv, men kommer nog inte att vilja ÅKA HEM. Nej nej ;) Kommer nog att trivas som fisken i vattnet med familjen och på stället! Det kommer att bli ett bra år!!


XoXo, Carlin

Av Caroline Strindlund - 8 juli 2010 01:23

Kommer alltid att vara min favorit film vad som än händer och sker, eller austin powers ligger jävligt tätt inpå.. Såg nyss bröllopsfotografen som också är rolig, mest bara för att "hon me fönen" (Gudrun) är så jävla grym... Kan inte ta henne seriöst i någon film, hon är även med i Wallander som en mördare har jag för mig, jag höll seriöst på att skratta ihjäl mig när människan skallar ner en annan person i filmen bara för att det är hon som gör de.. Hahaha, Gudrun är en tjej me klös i ;D hahah!

Nä fyfan va underbart med riktigt dålig humor, tack gud (eller nån) för denna underbara gåva.

"När man ligger i magen, då är det ju tyst.. Och när man dör, då är det nog förmodligen också tyst.. Men där imellan så är det bara ett enda oväsen och jag orkar inte med det nå mer"    

 

"Nykter? ja.. de ska jag fan görare.. Seriöst alltså, fan, aldrig mer droga..Vetu, jag tror att man kan komma vart man vill, bara man har en sån där...Vision."

"Vart vill du komma då?"

"Det är inte så jävla noga...skaffa bidrag kanske.. Fast det är ju svårt. Men de viktigaste är nog att man drömmer tror jag.. Vetu jag känner en kille, vet du vad han gör? Han stämplar. In i systemet och grejer, har haft hus och fru och sådär. Så ska jag också bli.. lyckligt"

Fan vad underbart.. Har nött denna film nu i typ 6 ¨år och den som blir less på denna film är inte vettig i hjärnan! Inte de inte de...


TJA HÄJ GODNATT

  

Av Caroline Strindlund - 7 juli 2010 21:41

Hey YO

Nu börjar det jobbiga mina vänner osv... Fan vad jag hatar att säga hej då till folk :( Har inte haft något jobbigt alls innan ikväll med att jag ska åka och "lämna" allt och alla här hemma (visserligen kommer jag ju så småningom hem), men ikväll har jag varit hos mormor och sen hos morfar, och ja.. det är fan jobbigt som bara den, eller .. bara ingen börjar grina så går det bra för annars blir ju jag också ledsen .. Fuck.. Men det kommer nog gå bra detta, brukar aldrig ha problem med hemlängtan, eller det är ju självklart att man kommer att sakna alla här hemma utan tvekan men det är ju ändå någonting som jag kan jobba mig igenom, för jag kommer ju som sagt att komma hem en vacker dag och det här året kommer nog att bli underbart och det kommer nog även att gå väldans fort.. Kanske jag trivs alldeles utmärkt och stannar ;) Nämen... Jag längtas tills nästa vecka när jag faktiskt är i USA, min dröm sedan jag var liten ska slå in. Ännu bättre att bo i en familj, kommer bli så mycket lättare att lära sig om kulturen osv :)

Jag längtas som ett as till både halloween och jul, det är ju så himla stort där. Jag älskar halloween sjukt mkt, har alltid gillat skräck och sånt och har alltid blivit så arg på att den högtiden inte kan vara lika stor här, sen har man ju sett alla amerikanska jul filmer, man har ju fått en bild uppmålad om hur det är. Haha, nu ska man ju inte gå och tro att man hoppar in i en film bara för att man byter land men det är ju heller inte det jag menar.


Nej jag längtas som ett tok, och det jobbigaste är ju som sagt att säga hej då. Men jag kommer att komma hem, var så säkra :) Först ska jag bara iväg på ett litet äventyr långt bort ifrån tryggheten nära Mamma :) haha.

Saknad är något som man måste lära sig att leva med, för det är något som vi alla är tvugna att uppleva då och då, och efter regnet kommer solsken säger dom ju så varför inte prova något nytt :)

 

Av Caroline Strindlund - 6 juli 2010 21:54

T som i TRÖTT

Jo... det är sante.. Kom hem från birsta för någon timme sen så är helt sliten fast att det bara blev 3 timmar denna gång.

Handlade nädvändigheter till resan som en väska som jag ska ha till handbagage sedan köpte jag lite kläder som jag ska ha på mig när jag åker. Skulle även köpa en adapter men det hade vi tydligen hemma sa mamma , skönt.

 

Nu ska jag försöka att avrunda mitt pre departure project och sedan fortsätta kolla på VM :)) Hejar inte på några speciella ikväll... Men TYSKLAND PÅ SÖNDAG! där snackar vi.

Adjoos

6 DAGAR KVAR TILL USA

  

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards