carolain

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Caroline Strindlund - 27 februari 2011 06:31

Skriver ifrån världens vinterland!!

Jag och Elin är ensamma hemma med alla sex barnen ikväll eftersom att våra värdföräldrar är ute och käkar middag med några vänner!

Det gick hyffsat lätt att få dom i säng, men vi är trötta.. Vi sitter nere i soffan med varsin dator och bloggar! Så skönt att sitta här i lugnet och lyssna på musik.


Idag har det varit en jättelång dag! Min värdfamilj åkte iväg tidigt, runt  7:30 am ungefär men jag beslutade mig för att ta en sovmorgon och åka med elins familj lite senare sen åkte vi hemifrån runt 8:15. Tog oss 2 timmar att komma till backen pga trafiken. Det är alltid svårt att komma fram i bra tempo denna tid eftersom att dom flesta beger sig iväg till skidåkningen denna tid + plus att det ligger en till skidbacke påvägen dit som är ganska populär som heter Squaw(OS hölls där för en massa år sedan).


Min värdfamilj åker på ett ställe som heter Alpine meadows. Berget har många nedfarter vilket är toppen.


Åkte bara med Elins familj idag eftersom att min var som bortblåst eftersom att dom kom dit tidigare än oss. + att mina värdföräldrar är lite överallt när dom åker.

När Elins värdföräldrar + barn gick in för att käka lunch så stannade jag och Elin ute och åkte lite till! Vi åkte upp i en lift som tog oss till "Lake view". Det är as fint där uppe och man ser utsikten utöver Lake Tahoe(därav namnet Lake view).  Jag och Elin beslöt oss för att posa lite när en vänlig själ dök upp och erbjöd sig ta ett kort på oss båda!

  Såhär snygga blev vi! ojojojooj! Inte bara bakgrunden som ser bra ut minsann ;)


Nu ska jag avrunda detta inlägg och återgå till något annat. Äta choklad kanske? Vi ska iallafall upp ännu tidigare imorgon för att komma iväg i tid till backen och slippa skit trafiken! Sedan efter skidåkningen blir det hemfärd tillbaka till the bay area och Orinda!


Godnatt eller godmorgon, vad ni vill !!

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards