carolain

Alla inlägg under februari 2011

Av Caroline Strindlund - 1 februari 2011 05:37

Sitter nu på rummet och klockan är 8:37 på kvällen, jag har nyss slutat att jobba. Så himla skönt att äntligen får krypa ner i min mysiga stora säng, jag älskar den! Idag så började jag som vanligt att jobba kl 6:45, sedan skjutsade jag ungarna på skolan kl 8, sedan jobbade jag bara till 9:30 efter det pga att mitt eftermiddagspass började kl 1:30 och slutade 8:00 pm, man får ju högst bara jobba 10 timmar om dagen.

När jag hämtade upp barnen så skjutsade jag flickorna på piano som började 2:15, sedan skulle jag skjutsa hem pojken för att han hade också en gitarrlektion som började kl 2:15. Blev lite stressigt men det gick bra.


Medans en av flickorna spelade så satt jag med den andra tvillingen utanför "pianohuset" på trottoarkanten och läste Dr seuss böcker, mysigt :) Och ja, det där med trottoarkant kanske låter lite farligt men så illa är det inte eftersom att pianolektionerna är på en liten mysig gata nära där jag bor hemma hos en äldre kvinna, inte tant ;) hahah!


Knäppte bilder och allt, för en gångs skull men glömde väskan ute i bilen så den orkar jag inte gå ut för att hämta bara för att slänga upp bilder här.


Efter att deras lektion var slut så åkte vi hem och gjorde läxor.. Fan vad dum jag känner mig ibland, eller rätt ofta egentligen men just då var det hemskt.. Först och främst så har dom börjat med DELAT och dom är bara sex år.. Sjukt.. Dom börjar med allt så galet mycket tidigare.. Dom läser även spanska 4 ggr i veckan och pojken läser mandarin och han är 8 bast och as smart.


Men iallafall tjejerna kom till en sida med massa ord på där dom skulle färglägga alla ord som var plural en färg och alla singular en färg... Jag blev genast panikslagen... När jag skulle förklara så blev det.. Eeeeh asså.. hmm.. Vi skippar den här sidan och gör dom andra istället.. Till slut så var det ju bara den sidan kvar... Det slutade att jag fick googla.... Det är fan pinsamt... Jag kan itne sån skit och där blev jag verkligen påmind av att jag borde ha lagt ner mer tid på svenskan.. Men men.. Tycker fortfarande att det är onödigt vetande så länge man inte är ute efter att bli författare eller något annat.. Men kan iallafall vara glad över att jag typ visste vad det var innan jag kollade upp det och sen när jag kollade upp det så stämmde det  GANSKA väl, förutom att jag inte  viste vem som var vilken ;D hahah! Ush och blä... Sånt där roar inte mig för fem öre...


Iallfall så åt vi jättemumsig mat som min värdmamma hade lagat :) Åt kött som en häst... Är mätt som en jag vet inte vad, men är det gott så är det !


Nu ska jag iallafall borsta tanden och krypa till bingen. Taekwondo imorn bitti och då ska det sparkas som aldrig förr ;)


Godnatt och godmorgon schweden!

 

Presentation


Föreläser om mina tonår ur ett canceranhörigs perspektiv. Är du intresserad av att boka en föreläsning? Hör av dig till: info@detarintefult.se
Under fliken "det är inte fult" kan du läsa mer

Gästbok

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards